Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Overname vloer (huurwoning)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jantine
Gast





BerichtGeplaatst: Di Sep 30, 2008 4:28 pm    Onderwerp: Overname vloer (huurwoning) Reageer met quote

Hoi, allemaal,

Ik woon in een oude gehorige flat. Nu gaat mijn bovenbuuf verhuizen en biedt ze haar laminaatvloer ter overname aan. Nu is zij een lief oud mensje dat weinig thuis is. Nu weet ik dat er een ondervloer onder ligt die niet goedgekeurt is voor etage-woningen. Maar van die groene platen van de gamma. Nu wil zij dat van die ondervloer natuurlijk even vergeten te vertellen aan de nieuwe huurder. Ze wil gewoon van die vloer af.

Wat kan en mag ik nu eisen van haar ??? De verhuurder vindt overnames niet hun probleem en dat moeten mensen maar onder elkaar regelen.

Stel je voor dat de nieuwe huurders veel gaan lopen op die vloer.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Okt 01, 2008 9:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij koopwoningen geldt hier de informatieplicht (van verkoper) en onderzoeksplicht (van koper). Hierover kun je iets lezen in deze PDF van www.keurhuisnederland.nl

Hoe het bij huur zit weet ik niet exact. Informeer eens bij je woningbouwvereniging/verhuurder. Zij kunnen naar ik aanneem ook eisen dat bij het verlaten van het pand door de huidige huurder een ondeugdelijke vloer wordt verwijderd.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Okt 02, 2008 10:46 pm    Onderwerp: Re: Overname vloer (huurwoning) Reageer met quote

Jantine schreef:
De verhuurder vindt overnames niet hun probleem en dat moeten mensen maar onder elkaar regelen.


Niet hun probleem.
Net als die overname die de buren uit het andere flatje niet wilden hebben. Zelfs niet gratis. Moesten ze onder elkaar maar regelen. Nu zitten hun met een vies, vaal zonnescherm dat ze nooit gebruikenen. Het zeil en de van binnen vieze afzuigkap hebben ze al naar het stort gebracht. De vorige bewoner hoefde er niets voor te hebben en hadden zoiets van zie maar wat je er mee doet.
Ook dat was niet hun probleem.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Okt 03, 2008 8:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lekkere woningbouwvereniging... De woningnood zal wel hoog zijn als je dergelijke troep als nieuwe huurder zomaar accepteert. Klagen bij de gemeente over je woningstichting?

Quote:
Wat kan en mag ik nu eisen van haar ???


Misschien kun je vrágen of je de vloer zelf mag laten weghalen... Maar dan heb je nog geen garantie dat de nieuwe bewoners niet een vloer zónder ondervloer leggen. Misschien gewoon eens met je bovenbuurvrouw erover praten?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jan 10, 2009 12:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Over het algemeen is het zo geregeld bij overnames dat de verhuurder de staat van het huis dient te accepteren en/of de verlatende huurder dient aan te geven wat hij moet doen om de woning weer acceptabel te maken.
Als de verhuurder de vloer acceptabel acht is het aan de nieuwe verhuurder of hij deze vloer al dan niet wilt overnemen. Als de nieuwe huurder de vloer niet accepteert dient de verlatende huurder de vloer te verwijderen. Het klopt dat dergelijke overnames vaak zonder tussenkomst van de verhuurder geregeld worden.

Maar, ongeacht de rol van de verhuurder aangaande overnames van oude naar nieuwe huurder dient een vloer in een flat/appartement wel aan de algemene voorwaarden te voldoen. Dus als in het reglement van het woningcomplex en/of in het huurcontract staat dat je een laminaatvloer alleen mag leggen met een ondervloer die aan bepaalde voorwaarden voldoet kun jij als mede bewoner daar natuurlijk wel op reclameren.
De verhuurder is dan namelijk wel verantwoordelijk controles op deze voorwaarden uit te oefenen. Als de nieuwe huurder in dit geval de vloer zou accepteren waarbij in een later stadium blijkt dat de verhuurder zijn controle plicht verzuimt heeft en deze vloer aangepast of verwijderd dient te worden dan kan de nieuwe huurder dit wel weer reclameren bij de verhuurder als "verborgen gebrek" en "nalatigheid".

Staat in het reglement van het woningcomplex of in het huurcontract niets vermeld over harde vloeren en voorwaarden daar aan zou ik eens kijken bij http://www.vrom.nl/pagina.html?id=1190. Ook aan de onafhankelijk gestelde regels van het vrom dient de verhuurder zich te houden en kun je een geschil voorleggen en om bemiddeling vragen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.