Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

voetballen tegen zijmuur woning

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gestresst
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 6:31 pm    Onderwerp: voetballen tegen zijmuur woning Reageer met quote

Zeer recentelijk is de gemeentelijke groenstrook naast mijn woning verwijderd door de gemeente in opdracht van een school(geen openbare) Deze is vervolgens geheel betegeld en maakt nu deel uit van het schoolplein. Dit gehele schoolplein is overigens grond van de gemeente. De zijgevel staat dus nu direct tegen het schoolplein.
Het schoolplein is opengesteld door de gemeente om buiten schooltijd ook te gebruiken door een ieder. Dit is gezien de zijgevel van ca 10 m bij 3 m hoog een ideaal doel geworden om tegen te voetballen. Hetgeen tot ontzettend knallen in de woning lijdt. Onnodig te zeggen dat dit gebeurt zolang de school gesloten is dus van 15 tot zolang het licht is en zelfs daarna nog. Onleefbaar en onbewoonbaar tijdens deze periode is het enige wat er uit op te maken valt. De politie zegt dat het niet mag maar kinderen tja zijn kinderen en gaan natuurlijk gewoon door. De gemeente heb ik hier reeds op aangesproken en vriendelijk en begripvol geholpen alleen lijkt de ene afdeling naar de andere te wijzen en zelfs terug naar de niet openbare school die slechts het plein van de gemeente mag gebruiken. Vraag wat is hier mogelijk te doen om uit deze onhoudbare situatie te komen. Wie is er aanspreekbaar, en was het niet zo dat er minimaal een meter uit de gevel gebleven moet worden van een erfafscheiding? Wie heeft antwoord(en) Hoewel er nog gesprek aan de gang is met de school en gemeente lijkt het probleem te worden dat iedereen naar iedereen wijst. En probeer ik middels dit forum meer te weten te krijgen wat mogelijk is zodat alle partijen tevreden kunnen zijn.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken de Nederlandse regels niet, maar duidelijk is dat dit een voor jou niet houdbare situatie is die indruist tegen elke logische wettelijke bescherming van het woongenot.

Het moet toch mogelijk zijn om naar het gemeentehuis te trekken en na te vragen, en blijven vragen (niet laten afwijzen) tot men je een gesprekspartner c.q. verantwoordelijke aanduid?

Indien men je van het kastje naar de muur stuurt lijkt mij dit inderdaad een zaak voor de rijdende rechter.

Er is een speciale topic/link in dit forum om hier de nodige contacten te leggen.

Technisch: Als men gewoon een sportnet spant voor die gevel valt die bal gewoon dood in dat net en hoor je er niets van. Het is echter minder prettig voor de voetballertjes omdat de bal niet terugkeert (vergelijk met net in voetbal doel).
Vermoedelijk zal men echter zeer snel die muur (beter: dat net) helemaal niet boeiend meer vinden om tegen te schoppen.
Of men zou zelfs doelpalen voor dat net kunnen plaatsen, dan blijft het leuk voor hen en jouw gevel is beschermd tegen dit irritant impactgeluid.

Groetjes
Eric

PS: Ik ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 7:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
(...)
Indien men je van het kastje naar de muur stuurt lijkt mij dit inderdaad een zaak voor de rijdende rechter.

Er is een speciale topic/link in dit forum om hier de nodige contacten te leggen.

Hier een link naar het betreffende topic Smile.

Eric Desart schreef:
Technisch: Als men gewoon een sportnet spant voor die gevel valt die bal gewoon dood in dat net en hoor je er niets van. Het is echter minder prettig voor de voetballertjes omdat de bal niet terugkeert (vergelijk met net in voetbal doel).

Vermoedelijk zal men echter zeer snel die muur (beter: dat net) helemaal niet boeiend meer vinden om tegen te schoppen.
(...)

Vermoedelijk (althans ben ik bang) zal het net zeer snel vernield worden.... Sad
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 10:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Idea

(Wild idee, voer voor rekenaars, duurder dan het terugbrengen van een groenstrook (hoewel, t.a.v. onderhoud?), maar toch wel origineel, denk ik)

Neem zware stalen buizen (gegalvaniseerd) en bevestig deze door middel van lage trillingdempers (gevulkaniseerd rubber) hart-op-hart ca. 50 cm (om 'zingen' van de buizen bij impact te minimaliseren) op relatief korte afstand van elkaar verticaal tegen de gevel. Op deze wijze kunnen ze niet als (gevaarlijk) klimrek dienen (laar dit nazien door iemand die er verstand van heeft). Kies de onderlinge afstand zodanig ten opzichte van het formaat van een voetbal dat deze bij 'impact' vrijwel nooit 'gewenst' terugstuit. De lol is er dan wellicht snel af.

Optie 2: Vanaf een bepaalde hoogte (veiligheid) van die 'stekels' die je vaker op die gegalvaniseerde hekken ziet, op de buizen voorzien.... Twisted Evil

Schiet u maar (niet met een voetbal s.v.p.) op dit idee!

Disclaimer: Maatregelen als bovenstaand, alsmede contact met de Rijdende Rechter, niet zonder overleg met gemeente. Denk om uw aansprakelijkheid indien er ongelukken zouden gebeuren!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 12:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Surprised HELLLLEEEEEEEEEEEEEP
Site Administrator op hol geslagen .......

Twisted Evil Disclaimer: Disclaiming anything. .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 12:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Toch soft drugs in holland maar verbieden?
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 7:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Verdorie... -->Wink<-- vergeten.... Very Happy

Goedemorgen jongens!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gestresst
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 9:33 am    Onderwerp: voetballen tegen zijmuur Reageer met quote

Vind het in ieder geval al fijn te horen dat het probleem tenminste onderkend wordt, Woon tenslotte naast een school en dan mag je ook wel wat meer geluidsoverlast verwachten. Thats's is in de game. Maar dit voetballen gaat alles te buiten. Vandaag een nieuwe ronde bij de gemeente terug naar de eerste afdeling na teruggewezen te zijn van de vorige. Sad
Goede nieuws is misschien er worden over ca 3 weken een aantal bouwhekken geplaatst over ca 8 van de 10 meter zijgevel.
Vrees alleen dat kleine kinderen er uit zullen vallen, en dat met stoeptegels eronder.
Zie ik dat dan weer te zwart wit als ik dit straks vertel bij de gemeente, Of moet ik slecht alleen aan mezelf denken?
Vraag lijkt bij de gemeente te zijn De overlast mag niet, Heb voor als dit niet afdoende helpt om de ombudsman in te schakelen iemand daar ervaring mee of andere tips?

to be continued....?
PS het bouwwerk zal vast weer een regel overtreden ik mag nl niet buiten mijn erf komen dus ook niets voor de muur doen Regels!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 12:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft zelf zaken ondernemen buiten je erfgrens (lees: tegen je gevel) heb je helemaal gelijk. Verder zou ik altijd de gemeente maatregelen laten voorstellen (en uitvoeren). Het oplossen van dergelijk hinder hoeft toch niet op jouw kosten, zeker?

Maak anders eens een afspraak met de wethouder voor Huisvestings-zaken!

Mocht je écht niet verder komen binnen de gemeente (en dan bedoel ik vooral het aan het juiste loket geraken) zou je eens kunnen overwegen contact op te nemen met de Nationale Ombudsman... (www.ombudsman.nl)

Quote:
In onze samenleving voert de overheid veel taken uit. Iedereen heeft daar mee te maken. Vaak verloopt het contact goed, maar niet altijd. Uw klacht daarover vindt bij de overheidsinstantie zelf soms geen gehoor. Dan kunt u de Nationale ombudsman inschakelen: een onpartijdig en onafhankelijk instituut. De Nationale ombudsman heeft een open oor voor klachten van burgers, maar luistert net zo goed naar de overheid. Zo wordt aan beide partijen recht gedaan. Daar wordt de burger beter van en de overheid ook.

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch2
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 7:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Check bij het kadaster de kadastrale erfgrens. Er is kans dat de school jouw grond claimt.

Voorkomen dat men jouw muur gebruikt als doel met slechts afspraken en woorden is vrijwel niet haalbaar. Zeker niet als eenieder de ganse dag welkom is daar.

Als geconcludeerd wordt dat alle grond tot precies jouw muur van de school is, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt, dan nog betekent het niet dat de school dan maar ongelimiteerd gebruik kan maken van deze grond zoals het haar goed dunkt. Als jij extreme overlast ondervindt van dit gebruik, dan heeft de school wel degelijk een zorgplicht om deze overlast te voorkomen, zeker als dit voor haar weinig nadeel en kosten oplevert.

Wend je eventueel tot een goede rechtsbijstandsverlener die dit voor je uitzoekt.

Veel rechten zijn niet absoluut, ook het recht van eigendom niet.

Wat je dan nog kunt doen, als dit allemaal geen optie is. Je kunt rubberen tegels bevestigen tegen de muur. Dit zal het geluid zeker dempen. Bovendien stuitert de bal niet echt lekker terug, waardoor de kans is dat de kinderen hun heil zoeken bij een andere beschikbare muur.

Ook kun je eventueel de muur bekleden met iets heel scherps dat vandalisme bestendig is.
Hierdoor kunnen de kinderen dit afweermechanisme niet verwijderen en zullen ze de bal niet meer tegen de muur schoppen, omdat de bal dan snel lek raakt.

Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Het lijkt me sterk dat enige partij dan jou in rechte gaat betrekken, omdat je de muur van jouw eigen woning als zodanig hebt voorzien. De school heeft weinig belang bij het voortbestaan van een situatie waarbij de kinderen een muur hebben om tegenaan te schieten. Als dit wel gebeurt, in het ergste geval, dan ligt de bal niet meer bij jou, maar bij bijvoorbeeld de school. Zij zullen dan als eerste moeten investeren in kosten en tijd om de zaak te laten onderzoeken en eventueel te beginnen. Dit zal een school niet snel doen.

Zo heel veel te verliezen heb je dan niet. Het kan vooral winst opleveren. In ieder geval beter dan compleet je woongenot verliezen door continu dreungeluiden van ballen tegen de muur.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.