Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Advies over geluidsisolatie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
plantenspuit
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2024 5:12 pm    Onderwerp: Advies over geluidsisolatie Reageer met quote

Bijna twee maanden geleden heb ik na vele jaren huren eindelijk mijn eerste huis gekocht, een jaren 80 tussenwoning. Een hele leuke buurt en het huis is in goede staat. Ernaast wonen wat oudere internationale studenten, waarvan me door de vorige bewoners en (aankoop)makelaar verteld was dat het rustige, serieuze mensen waren waarvan ze nog nooit overlast gehad hadden.

Ik hoor echter heel erg veel van ze, leef- en contactgeluiden (daar kun je weinig van zeggen natuurlijk) maar ook urenlang repetitieve muziek (van de andere buren hoor ik nauwelijks wat). Ik heb bouwtekeningen opgevraagd, en de tussenmuur blijkt 2x10 cm beton (zonder spouw) en de voor en achtergevel zijn aan de buitenkant van steen (10 cm) , maar aan de binnenkant van houtskeletbouw (hout, glaswol, etherniet, 8-10 cm denk ik). De huizen zijn versprongen ten opzichte van elkaar, en de stenen muur loopt "om" de betonplaten heen maar de spouwen zijn wel verbonden. Dus er zit eigenlijk alleen 2x hout + isolatiemateriaal tussen onze kamers (woon- en slaap). Op de spouwmuren is het geluid ook duidelijk het hardst (ook in de uitbouw die hun buitenmuur als mijn binnenmuur heeft).

Ik zou graag professioneel advies willen over wat nu precies het probleem is en wat er mogelijk en onmogelijk is om hieraan te doen. Op dit forum stond een lijst met akoestisch adviseurs, maar die lijken zich vooral te richten op de professionele markt. Heeft iemand (een lijstje van) adviseurs die ik hiervoor zou kunnen benaderen? Bij voorbaat dank.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2024 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp de constructie niet. Maak eens een schets?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.