Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Vrijdragend plafond - passende maatregel?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Globalist1
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2018 2:11 pm    Onderwerp: Vrijdragend plafond - passende maatregel? Reageer met quote

In mijn jaren '40 woning heb ik last van mijn bovenburen, het gaat voornamelijk om (forse) stamp geluiden en zo nu en dan verheven strem en/of bas. Ik heb, los van de verheven stem, niet het idee dat het aan hun gedrag ligt: ze hebben hun schoenen uit en de muziek staat op een acceptabel volume.

De eigenaar (verhuurder) van de bovenwoning heeft nieuwe isolatie gelegd (en laminaat), voorheen hoorde ik de gesprekken altijd, nu enkel dus bij verheven stem. Meer is hij niet bereid te doen.

De stamp (contact)geluiden zijn echter soms zo dat ik er wakker van word. Ik heb daarom een offerte laten maken voor het aanbrengen van een vrijdragend plafond. De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van mijn bestaande plafond (gipsplaten), een metal stud constructie aanbrengen (vrijdragend), steenwol isolatie (75mm) en dubbele gipsplaten.

Mijn vraag is of de steenwol isolatie van 75mm voldoende is. Volgens mij wordt dit onder de balken geplaatst (en blijft er dus een holle ruimte tussen de balken). of dat het zinnig is om te vragen of er dikkere isolatie in moet.

Ook de vraag of het slim is om spotjes aan te laten brengen, ik heb zelf de indruk dat ik het plafond beter zo laat om de akoestiek niet te beïnvloeden en verlichting aan muur ofzo vastmaak.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 9:19 am    Onderwerp: Re: Vrijdragend plafond - passende maatregel? Reageer met quote

Globalist1 schreef:
(1) Mijn vraag is of de steenwol isolatie van 75mm voldoende is. Volgens mij wordt dit onder de balken geplaatst (en blijft er dus een holle ruimte tussen de balken). of dat het zinnig is om te vragen of er dikkere isolatie in moet.

(2) Ook de vraag of het slim is om spotjes aan te laten brengen, ik heb zelf de indruk dat ik het plafond beter zo laat om de akoestiek niet te beïnvloeden en verlichting aan muur ofzo vastmaak.


(1) Dikkere spouwabsorptie heeft niet zo veel nut

(2) Geen gaten (t.b.v. spotjes) maken in de gipsplaten! Is een geluidslek.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Globalist1
Gast





BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank, helder! Mogen er helemaal geen gaten in de gipsplaten, bijvoorbeeld voor ophangen van rolgordijnen of normale lamp?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Globalist1 schreef:
Dank, helder! Mogen er helemaal geen gaten in de gipsplaten, bijvoorbeeld voor ophangen van rolgordijnen of normale lamp?


Een gat, opgevuld met een schroef, is geen gat (meer) Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Globalist1
Gast





BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Globalist1 schreef:
Dank, helder! Mogen er helemaal geen gaten in de gipsplaten, bijvoorbeeld voor ophangen van rolgordijnen of normale lamp?


Een gat, opgevuld met een schroef, is geen gat (meer) Wink


Ook helder Smile En spotlights als ze in een speciaal bakje oid (daar had de vakman het over) worden gemonteerd, zou het dan wel kunnen? Of sowieso beter niet doen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Globalist1 schreef:
Geluidforum schreef:
Globalist1 schreef:
Dank, helder! Mogen er helemaal geen gaten in de gipsplaten, bijvoorbeeld voor ophangen van rolgordijnen of normale lamp?


Een gat, opgevuld met een schroef, is geen gat (meer) Wink


Ook helder Smile En spotlights als ze in een speciaal bakje oid (daar had de vakman het over) worden gemonteerd, zou het dan wel kunnen? Of sowieso beter niet doen?


Het wordt hoe dan ook een wat zwak(ker) punt. Maar als het moet, dan is afgedekt/afgedicht met een voldoende zware constructie een oplossing.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Globalist1
Gast





BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 4:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Globalist1 schreef:
Geluidforum schreef:
Globalist1 schreef:
Dank, helder! Mogen er helemaal geen gaten in de gipsplaten, bijvoorbeeld voor ophangen van rolgordijnen of normale lamp?


Een gat, opgevuld met een schroef, is geen gat (meer) Wink


Ook helder Smile En spotlights als ze in een speciaal bakje oid (daar had de vakman het over) worden gemonteerd, zou het dan wel kunnen? Of sowieso beter niet doen?


Het wordt hoe dan ook een wat zwak(ker) punt. Maar als het moet, dan is afgedekt/afgedicht met een voldoende zware constructie een oplossing.


Het moet doet, zou meer extra luxe zijn, dan doe ik het liever niet Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.