Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Advies voorzetwand en verzwaring bestaande wand

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 27, 2017 11:22 pm    Onderwerp: Advies voorzetwand en verzwaring bestaande wand Reageer met quote

Goeiedag, Ik heb advies nodig.

In een ruimte die ik ga verbouwen ga ik een ontkoppelde vloer en ontkoppelde wanden monteren met spijkerregels en ontkoppelingsstroken.

2 bestaande wanden zijn nu gemaakt van een regelwerk van houten kepers met daartegenaan Pellos platen van 18mm dik (gewicht 10kg/m2).

Als afwerklagen wil ik een houten plaat gebruiken (bijv weer Pellos) en gipsplaat (bijv knauf silentbloc of Gyproc DB). De houten plaat uit praktische overweging om later makkelijker iets op te kunnen hangen.

De spouw wordt gevuld met wol.

Nu vraag ik me af of het nut heeft om de bestaande wand nog te verzwaren met bijvoorbeeld Isomat KE plaat. Dit zou dan de 14kg/m2 variant moeten worden omdat de 8 kg/m2 lichter is dan de bestaande pellos plaat.

Tevens zou ik graag willen weten of het beter is om de hele spouw te vullen met wol of maar een deel zodat er nog een luchtspouw aanwezig is.

Alvast bedankt voor het advies en meedenken.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 11:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
2 bestaande wanden zijn nu gemaakt van een regelwerk van houten kepers met daartegenaan Pellos platen van 18mm dik (gewicht 10kg/m2).


Dit is dus in feite een dubbelwandige constructie (weliswaar niet met ontkoppelde bladen)?

Je krijgt in dat geval met je voorzetwand een drie-bladig (triple-leaf) systeem met vrij exceptioneel gedrag.

Quote:
Tevens zou ik graag willen weten of het beter is om de hele spouw te vullen met wol of maar een deel zodat er nog een luchtspouw aanwezig is.


Indien je vrij lichte (zachte) wol kiest kan de hele spouw gevuld zijn.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor uw reactie.

Ik krijg geen triple leaf systeem. Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd.

De bestaande wand is opgebouwd uit een houten regelwerk. Aan de buitenkant van dit regelwerk zijn de Pellos platen bevestigd. (de nieuwe ruimte staat binnen in een werkplaats).

Ik kijk dus als het ware tegen de achterkant van de platen aan en het regelwerk staat ook aan mijn kant.
Wanneer ik nu tussenregels of spijkerregels op het bestaande regelwerk bevestig en 2 platen tegen deze tussenregels aanzet, dan krijg ik 1 spouw van ca 12-13cm. Doorsnede wordt dan:
Pellos plaat - houten regelwerk - tussenregel/spijkerregel - houten plaat - gipsplaat. Spouw gevuld met isolatiewol.

Heeft het in deze situatie nut om de binnenkant van de bestaande pellos wand te beplakken met bijvoorbeeld Isomat KE?

Ik wilde glaswol gebruiken als spouwvulling. Hiermee zou ik dus de hele spouw kunnen vullen?

Wederom bedankt.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 11:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Heeft het in deze situatie nut om de binnenkant van de bestaande pellos wand te beplakken met bijvoorbeeld Isomat KE?


In principe wel. Je zou eens kunnen vragen of de leverancier vergelijkingen heeft voor een (gips)wand met en zonder het materiaal.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
gast
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 7:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.