Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

luchtgeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jph
Gast





BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2016 8:47 pm    Onderwerp: luchtgeluid Reageer met quote

ik ben opzoek naar wat advies.
ik woon in een woningbouwappartement uit de jaren 80 bestaande vooral uit beton( ben nog opzoek naar bouwtekeningen) op grond ligt een massieve houtenvloer zwevend gelegd met soundlayer als onder vloer. in de lengte richting zitten aan de zijkant metalen veren om de vloer bij elkaar te houden.
voor de rest is het redelijk minimaal(hard) ingericht. weinig meubels, grote glazen eettafel. geen kleed.

nu heeft mijn beneden buurman last van mij. en dan gaat het vooral om luchtgeluid.
ik hoor hem ook wel maar heb er minder last van. het complex is een stuk gehoriger dan ik verwachte met de betonnen vloeren en muren.

zijn hier oplossingen voor?

mvg,

jp
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2016 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het enige wat je kunt proberen is de nagalm in jouw woning te verminderen door het plaatsen van geluidabsorberend en dempend materiaal.

Een apartementencomplex is monolitisch en heeft heel veel last van flankerende overdracht. Hier is nagenoeg niets aan te doen.

Heb zelf in een appartementencomplex gewoond bouwjaar 2008, maar ook dat vond ik nog tamelijk gehorig en de laminaatvloertjes hadden een groot aandeel in de overlast. Mijn onderbuurvrouw met hakjes, allemaal luchtgeluid door hoge intensiteit geluidspulsen.

Men praat steeds over ondervloeren, maar flankerende overdracht is vaak de grootste boosdoener. De constructies zijn veel te licht van gewicht, ook huidige betonnen flatgebouwen en appartementen.

De echte oplossing: begin bij de bron van de overlast. Ga over op een vloerbedekking maar dat is niet het antwoord wat je wilt horen Smile
Naar boven
jph
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2017 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

excuses voor de zeer late reactie. ik heb nooit een bericht gekregen dat er op mijn post gereageerd was, dus nooit meer gekeken. maar bedankt voor je reactie.
tapijt door mijn hele woning klinkt niet heel aanlokkelijk.

ik ga nu eerst dikkere gordijnen ophangen( tussen gordijnen).
welke stof is hier goed voor? velours, dikke molton ?

verder ga ik een dikker kleed neerleggen en wat proberen met akoestische panelen.
wat voor stof wordt aangeraden om hier omheen te doen? vilt, molton?

in kantoren zie je vaak dat ze met vilt werken om de akoestiek/geluidsdemping te verbeteren. maar op dit forum las ik dat vilt niet zoveel doet.

als laatste zat ik nog te denken dat ik de vloer zwevend heb gelegd en met veren vastgezet rond om en daarboven een plint. Heeft het nog zin de ruimte tussen de muur en de vloer op te vullen met iets (agglomer, vilt)?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2017 12:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jph schreef:
excuses voor de zeer late reactie. ik heb nooit een bericht gekregen dat er op mijn post gereageerd was, dus nooit meer gekeken.


Als u als 'gast' plaatst kunt u geen meldingen van antwoorden op uw bijdrage ontvangen (geen emailadres bekend). Wanneer u zich registreert is dit uiteraard wél mogelijk Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
jph
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2017 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt, dacht dat ik wel ergens mijn mailadres had ingevuld. maar blijkbaar niet.

ik houd het nu gewoon wat meer in de gaten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.