Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Sorry weer iemand met vragen over geluidsisolatie buren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2016 6:40 pm    Onderwerp: Sorry weer iemand met vragen over geluidsisolatie buren Reageer met quote

Hallo,
Ik weet dat er al veel gezegd is over geluidsoverlast van de buren maar ik ben al maanden aan het Google en ik kom er niet meer uit.
Onze uitbouw is super gehorig. Ik kan de buren letterlijk verstaan terwijl ze normaal praten.
Onze uitbouw is hsb en bestaat uit hout-6cm pirisolatie-8 cm kalkzandsteen.
Ik wil de isolatie zo dun mogelijk houden. Mijn eerste gedachte ging uit naar acoustiblok maar was volgens de leverancier niet geschikt.
Mijn volgende plan is loodbehang van 1 of 2 mm en hiervoor rigidur te plaatsen. Istuur dit een handige oplossing? Wat kan ik hiervan verwachten? Is 1 mm lood voldoende of is 2 echt veel beter.
Ik twijfel vooral omdat ik op deze wijze geen luchtspouw heb.
Ook hoor je veel over verzwaard rubber maat komt dit in de buurt van lood en welk type rubber moet ik dan hebben en welke dikte?
Ik hoop dat iemand mij kan en wil adviseren.

Groetjes Désirée
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2016 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

8 cm K-Z-St weegt zo'n 140 kg per vierkante meter.
1 mm lood weegt 11 kg/m^2, en 2 mm 22 kg.
Rigidur weegt denk ik een kilo of 10, 15.
Je hebt dus 140 kg en zet daar een kilo of 25, 35 bij.

Dat gaat zonder spouw echt helemaal niks helpen.

Als je echt last hebt van die buren ga er maar van uit dat je zeker 10 dB meer geluidsreductie nodig hebt, en ik denk nog veel meer aangezien je ze kunt verstaan terwijl ze normaal spreken.

Met hout skelet bouw moet je dan met ontkoppelde constructies en grote spouwen werken voor het zoden aan de dijk zet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2016 11:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel Bert voor uw antwoord.
Ik heb alleen een foutje gemaakt.
De uitbouw is niet gemaakt van kzs maar van een open steen. Deze steen lijkt wel op een puimsteen. Enig idee wat dit is?
Wat voor oplossing zou u aanraden?
Mijn uitbouw is namelijk maar een kleine 5 meter breed en als ik dan aan beide kanten een megawand neerzet blijft er zo weinig over vandaar dus het liefste zo dun mogelijk.

Groetjes Désirée
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 6:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is het soms gips?
Maar dat maakt niet zoveel uit, je gaat de situatie zoals ik het kan bekijken niet substantieel beter krijgen. Kijk, een woningscheidende wand is om aan de norm te voldoen uitgevoerd als een spouwconstructie van 350 kg per vierkante meter, en een enkele constructie zoals een betonvloer moet geloof ik minimaal 300 mm dik zijn. Dan heb je het over een gewicht van een kilo of 600 per vierkante meter.
Dat is natuurkunde, en toverconstructies bestaan helaas niet. Ik snap je probleem, maar dit is niet zo maar op te lossen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.