Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hoge pieptoon in mijn hal

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Remco
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2016 1:56 pm    Onderwerp: Hoge pieptoon in mijn hal Reageer met quote

Goedemiddag,

Sinds ruim drie maanden heb ik last van een hoge pieptoon in mijn hal.
Het geluid is er niet continu, kan soms dagen wegzijn en dan ineens weer komen.
Het kan op alle momenten van de dag komen, 's-nachts, 's-morgens, 's-middags en 's-avonds heb ik het al gehoord.
Het lijkt op een hele hoge fluittoon, het verandert van toonhoogte en volume en houdt de ene keer heel lang aan en de andere keer heel kort.
Ik heb het geluid opgenomen met mijn mobiele telefoon.

Het vervelende is dat mijn slaapkamer naast de hal is en ik er regelmatig wakker van lig.
Alles in de meterkast is vervangen en hier lag niet de oplossing.
Alle stroom eraf gehaald en het geluid bleef.
Eind 2014 is er hier in het flatgebouw een collectief warmwatertapsysteem aangelegd, waarvan de buizen door mijn hal lopen. Ik hoor het geluid soms ook op de galerij, of als ik voor het flatgebouw sta. Buren hebben er geen last van (horen het wel als ik ze er op de galerij attent op maak, maar blijkbaar is het het ergst in mijn hal...)
Bonarius (het bedrijf dat het warmwatertapsystem heeft aangelegd), zegt dat het geluid niet uit de buizen kan komen en dat het elektronische apparatuur van 1 van de buren moet zijn, dat dit geluid veroorzaakt.

Ik heb de VvE ingeschakeld en zij hebben iemand van Re-lectra Installaties bij mij thuis laten komen. Deze meneer dacht dat het door de intercom komt, dat bij 1 van de buren de hoorn er niet goed op ligt en/of stuk is. De VvE raadt mij aan een briefje bij de buren in de bus te doen.... Ikzelf geloof niet dat dit het is, ik hoor het namelijk in de hal en niet in de gang waar mijn intercom zich bevindt.... Ik heb een briefje opgehangen voor de buren, maar helaas geen nuttige reacties mogen ontvangen.

Ik heb een mail ontvangen van de VvE dat "de inspanning van de VvE hierbij ophoudt". Maw zoekt het verder maar uit.... Graag uw advies.

Ik zie uw reacties met belangstelling tegemoet.

Bijvoorbaat dank en met vriendelijke groet,

Remco
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.