Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Inloop koelkast, hinder van bromtoon

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2015 11:44 pm    Onderwerp: Inloop koelkast, hinder van bromtoon Reageer met quote

De gemeente is langs geweest voor een geluidsmeting. Ik ondervind veel hinder van een bromtoon. De gemeente kan niets doen voor mij omdat het geluid voldoet aan de normen. De lage toon kon de ambtenaar van de gemeente ook horen en vond het hinderlijk. Maar de lage toon sloeg vrijwel niet aan op de meter? Ik heb weinig verstand van zaken. Wat kan ik nu verder doen? De afhaal eet zaak wil niets voor ons doen. En de gemeente kan ook niets betekenen in deze?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals je zegt, er is geen regelgeving. Mogelijk kun je uitgebreidere metingen (met een rapportage) vragen bij de gemeente.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2015 9:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk is dat. Geld voor verhuizen heb ik niet. Waarom meten ze niet alle geluiden dat een mens kan horen? Dus iemand mag geluid produceren zolang het onder de norm blijft. In dat geval is geluidshinder legitiem? Wat kan een uitgebreidere geluidsmeting mij verder helpen? Welke mogelijkheden zijn er dan nog?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2015 11:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met uitgebreidere metingen kun je wellicht het tonale geluid beter inzichtelijk maken. Dit geluid is inpandig/aanpandig of komt het van een geluidsbron buiten?

Adviesbureau kon ook bekijken of de gemeente de (bestaande) regels juist interpreteert en toepast.

Anonymous schreef:
Dus iemand mag geluid produceren zolang het onder de norm blijft.


Bedrijven wel inderdaad. Dat is het idee achter grenswaarden stellen.

Particulieren mogen officieel 'geen hinder veroorzaken', maar dat is niet eenduidig gekwantificeerd en dus nog lastigere materie.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Zo Aug 09, 2015 11:59 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.