Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Muziek draaien in de tuin

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Apr 20, 2015 11:23 am    Onderwerp: Muziek draaien in de tuin Reageer met quote

Gezellig met dit weer in de tuin zitten. Maar wat als je buren muziek draaien dat niet jouw keuze is? En een fatsoenlijk gesprek niet wil lukken?

Ik dacht dan mag ik ook dus muziek draaien. Ik ging vervolgens kerkliederen opzetten. Nu zijn mijn buren laaiend Want zij kunnen niet tegen de geestelijke liederen dat over Jezus gaat enzo. Ze wilden dat ik direct de muziek ging uitzetten. Dat wil ik wel op voorwaade dat zij geen muziek gaan draaien. Maar dat gaat er niet echt bij hun in. Ik heb een mini fm zender gekocht. Hiermee kan ik stilte uitzenden op de frequentie waarop onze buren staan afgestemd. Leuk! Ik kan hun radio uitzentten op afstand. Het leuke daarvan is dat zij niets in de gaten hebben. Zij steeds maar weer draaien aan de knoppen.

Mag je muziek aan hebben in de tuin? De hele dag dan wel? Als het nu eventjes is stoor ik mij daar minder aan. En als je zo graag muziek aan hebben waarom doe je dan geen hoofdtelefoon op?
Naar boven
Sascha
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2015 9:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harde muziek met anderen delen is het schenden van privacy, niet met fysieke aanwezigheid maar met aanwezig geluid. Sommige mensen draaien graag harde muziek, om anderen te laten horen hoe "mooi" ze het vinden. Vaak gaan dan de ramen en deuren open, zodat iedereen kan genieten van hun muziek. Ze gaan er niet vanuit dat een ander er een hekel aan kan hebben. Het kan niemand iets schelen naar wat voor muziek je luistert, net zo min dat niemand het iets kan schelen wie je bent, wat je doet en wat voor auto je hebt. De enige die daar iets om geeft, ben je zelf. Blijven de ramen en deuren dicht, dan willen ze graag de muziek in hun lichaam voelen, net zoals pubers die voor grote speakers gaan staan om zware bassen in hun lichaam te voelen. Muziek is dan een fysieke ervaring. Zelf maak ik gebruik van een koptelefoon, of oordopjes. Ik weet namelijk dat alleen ik er van kan genieten, in stilte.
Naar boven
lersch
Gast





BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2015 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Men behoort rekening te houden met elkaar en binnen redelijke grenzen te handelen.

Dit geldt sowieso moreel gezien als juridisch gezien.

Wanneer je je vooral stoort aan de muzieksoort zie ik het probleem niet zo. Dat is ook niets iets waar je in de basis wat mee kunt. De discussie over de muzieksoort aangaan, met als argument dat jij wilt dat dit stopt, omdat het bij jou niet in de smaak valt is een volstrekt invalide argument.

Bovendien ga je iemand dan persoonlijk aanvallen. Je hebt kans dat de verhouding hierdoor gigantisch op scherp worden gezet. Ben jij intolerant tav iemand persoon(lijke voorkeuren), dan kan je verwachten dat de intolerantie jouw kant op ook sterk gaat verminderen.

Het gaat ook hier weer om objectiviteit. Het doet er niet toe wat voor een muziek er wordt gedraaid.

Wel kan eventueel beargumenteerd worden dat bepaalde tonen onrechtmatige hinder opleveren.

Als jij houdt van een pijnlijk hoge pieptoon in je oor, dan is dat jouw smaak en dat mag jij zelf weten, maar de eigenschappen van deze toon kunnen wel onrechtmatig zijn.

Uitgangspunt is dat vastgesteld wordt hoe lang en hoe hard een geluid mag zijn/ mag duren.

De vaststelling hiervan is dan voor iedereen duidelijk en het is goed te controleren.

Het is vaak moeilijk je recht te halen. Neem daarom voor de zekerheid altijd een rechtsbijstandsverzekering. Zekr wanneer je van jezelf weet dat je erg conflictgevoelig bent en je heel snel ergert aan dingen en / of je per definitie altijd je gelijk wilt halen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.