Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Antigeluid tussen Weg en Woonhuis in tuin plaatsen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
themx



Sinds: 14-4-2014
Berichten: 21
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2014 3:35 pm    Onderwerp: Antigeluid tussen Weg en Woonhuis in tuin plaatsen Reageer met quote

Ik heb een vrijstaande woning waarvan de gevel zich op 15 Meter afstand bevind van een 2x2 provincialeweg waar 70kmph gereden mag worden binnen de bebouwde kom.

Ik heb al mijn ramen laten aanpassen naar 50mm dik glas wat een Rw heeft van 51 dB. Alle kozijnen zijn verzwaard met hout-rubber-absorptieplaat-rubber-hout. Deze kozijnen hebben een Rw van 55dB. Mijn huis is gebouwd met 11cn steen - 5cm spouw - 11cm steen. Deze zou een rW van 67dB moeten hebben.

De gevelbelasting is 67 dB(A) Lden.

Gezien de ramen, kozijnen en buitenmuur al behoorlijke Rw waarden hebben, maar ik nog steeds
iets meer geluid ontvang in de 20-125Hz range dan wenselijk, en ik geen dubbelle kozijnen wil instaleren, dacht ik aan antigeluid. Dit schijnt vrij goed te zijn in de lage tonen. Als ik een array van subwoofers (20-250Hz) zou inbouwen in een muurtje tussen mijn huis en de weg, vervolgens de een richt naar de weg toe, en de ander naar het huis toe (eerste woofer als MIC gericht op de weg -> versterker -> fase omdraaien -> tweede woorfer gericht op huis, en dit elke meter herhalen) zou ik dan een behoordlijke winst kunnen halen op de lage tonen ?

Lijkt mij hoe meer ik uitdoof voordat deze mijn gevel raakt, hoe minder het binnen waarneembaar is, of zie ik hierin iets over het hoofd ?

Heeft iemand al eens eerder hier aangedacht of ervaring mee?

Heb een situatie tekening bijgevoed.

Alvast bedankt.

[/quote]


Laatst aangepast door themx op Do Dec 18, 2014 3:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2014 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit al gelezen? De randvoorwaarden gaan het een onmogelijke opgave maken ben ik bang.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.