Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

laminaat over vinyl tegen luchtgeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pata
Gast





BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 3:13 pm    Onderwerp: laminaat over vinyl tegen luchtgeluid Reageer met quote

Dit is een bericht voor Bert Stoltenborg:

Beste Bert,

Ik woon in de sociale woningbouw, 1985, portiekwoning, bovenaan in een hoek.
Alles is van beton, muren en vloeren. Ieder heeft een eigen CV ketel dus ieder heeft de verwarmingsbuizen door zijn eigen vloer lopen door heel zijn appartement.
Ik heb een vinylvloer van 3 mm dik op de beton laten leggen,
echter de onderbuurvrouw hoorde mij lopen, (op blote voeten).

Na lang speuren las ik dat het dragen van slippers met rubberen zool dit bonkend gedreun wegneemt.
Dus nu draag ik dikke slippers met rubberen zool, nu hoort zij mij gelukkig niet meer lopen.

Maar ik leef nu als een muis, heb alles volgelegd met grote vloerkleden maar heb het idee dat zij alles van mij hoort.

Nu wil ik in de toekomst laminaat over deze novilon laten leggen.De novilon is van sterke en goede kwaliteit en ligt mooi glad op de beton.

Mijn vraag is:
Zou dit helpen tegen het luchtgeluid, zowel van mij maar ook van haar? Ik hoor haar namelijk hoesten. (op slaapkamer erger dan in woonkamer)

Of heeft dit geen enkele toegevoegde waarde en kan ik beter gewoon de vloerkleden laten liggen en op slippers blijven lopen, want sociale woningbouw is nu eenmaal gehorig, daarom ben ik ook bovenaan in een hoek gaan wonen dan heb je de minste last.

Je hoort namelijk ook de tv van de oude dame op de begane grond, je hoort zelf het lichtknopje aangaan op de badkamer van mijn onderbuur. Dus wij zijn allemaal in deze portiek maar heel stil.

trouwens de betonnenvloer klinkt opsommigen gedeeltes veel holler, vooral op de slaapkamer bij het dakraam zit een zwakke plek.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Moeilijk om hier zo maar iets over te zeggen.

Je hebt dus last van contactgeluid, dat heeft te maken met het loopgeluid dat je omschrijft. Dat ondervang je met die tapijten en door slippers te dragen. Als je een vloer laat leggen met een goede ondervloer, zal dat zeker helpen tegen dat contactgeluid. Als je laminaat direct over die Novilon legt zal het probleem hetzelfde blijven.

En je hebt luchtgeluid dat door de vloer gaat (tv, hoesten) maar dat ook via de zijwanden in je woning komt (en uit je woning naar de buren gaat). Dit heet flankerende geluidsoverdracht.
Als je de vloer extra isoleert kan het best zijn dat dat nauwelijks effect heeft omdat de flankerende geluidsoverdracht dominant wordt. Het feit dat je schakelaars bij de buren hoort doet me vrezen voor het ergste.

Je zou de boel moeten onderzoeken om hier iets zinnigs over te zeggen, maar de ervaring leert dat het meestal moeilijk is om hier iets structureels aan te veranderen. Dan moet je met ontkoppelde scheidingsconstructies gaan werken en dat is duur en ingewikkeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
pata
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2016 8:27 am    Onderwerp: laminaat over de novilon Reageer met quote

Hoi Bert,


Bedankt voor je antwoord.
Ja, ik had al een sterk vermoeden dat dit niets zou uitmaken.
Het loopgeluid is opgelost, ze hoort mij niet meer lopen.
Want dat vond ik heel erg.
Ik wilde alleen zeker weten of de luchtgeluiden van mij naar haar toe en zij naar mij, zou verminderen door er nog een vloer overheen te leggen, maar dit maakt dus niets uit.

Tja, sociale woningbouw he, zo gehorig als de pest. Want je hoort werkelijk alles, wc doorspoelen,
in bad gaan, ramen open maken, elk contactgeluid van deuren, ramen, muren, vloeren.
Ik woon 3 hoog en als in de kelder de deur dicht gaat, hoor je dit door het hele pand.

Mijn onderbuur heeft zelf laminaat en ik heb haar ook eens horen lopen. Gelukkig is zij heel rustig.
De hele vloer er eerst uithalen is voor mij geen optie, ligt er net een half jaar in.
En waar moet je er weer mee naartoe he.
En schuin onder mij hoor je het ook als de kleinekinderen door haar woonkamer rennen, dus het maakt niets uit allemaal.
Daarbij is het een huurwoning waar ik natuurlijk geen dure issolatie in laat aanbrengen.
Ze moeten gewoon beter gaan bouwen maar dat doen ze niet want dat is te duur.

Een vriendin van mij die ook daar woont, had ook eerst novilon en nooit geen klachten gehad van haar onderbuur, na 7 jaar heeft zij er gewoon laminaat over heen gelegd omdat zij dit mooier vond.

Ik zal moeten accepteren dat Sociale Woningbouw gewoon heel gehorig is en altijd zo zal blijven.
Muziek luisteren doe ik dan maar met de koptelefoon op en wij houden ons s' avonds allemaal heel rustig. Dus geen stofzuigen en wasmachine laten draaien s' avonds.

Mensen met een vrijstaad huis zijn echt bevoorrecht Sad

Groetjes,
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.