Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

[via mail] Hinder TV buren aan woningscheidende muur

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Apr 26, 2014 11:39 am    Onderwerp: [via mail] Hinder TV buren aan woningscheidende muur Reageer met quote

Via mail aan het forumbeheer:

Quote:
Ik weet niet of dit de juiste manier is om een vraag aan dit forum te stellen of dat ik me eerst moet registreren? Ik woon in een appartement gebouwd in de jaren 70. Mijn buren hebben een tv scherm aan de muur gehangen die onze woningen van elkaar scheidt. Sindsdien hoor ik de tv als ze hem aan hebben staan. Ze hebben de tv opgehangen mbv een beugel denk ik waardoor er gaten in de muur zijn geboord en op die manier het geluid wordt overgebracht. Het zou ook kunnen zijn dat de speakers van de tv aan de achterkant zitten en het geluid op die manier tegen de muur kaatst. Het is niet zo dat de buren de tv oorverdovend hard hebben aanstaan, het is een normaal gebruik. Ik vroeg me af wat eraan te doen is, mogelijk een ander ophangsysteem of rubber ringen gebruiken? Dat laatste is een tip die ik kreeg van een medewerker van de BCC, maar ik weet niet precies wat hij daarmee bedoelde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 9:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien is de woningscheidende wand enkelvoudig. Dit kan de hinder verklaren. Ontkoppeld ophangen van de TV (ik weet niet of hiervoor standaard oplossingen beschikbaar zijn) is wellicht een oplossing. Rubber dempers dienen altijd 'indrukkend' belast te worden en reken erop dat de ophanging vrij 'soepel' zal moeten zijn. Een beveiliging voor het geval de dempers (door overmatige belasting of veroudering) stukgaan is iets wat moet worden overwogen.

Het best zou volgens mij zijn een standaard op de vloer, die aanmerkelijk zwaarder zal zijn dan de wandopbouw.

Dit onderwerp geeft een soort idee van 'n mogelijke oplossing: http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=809 - Ik zou dan rubber dempers toepassen in de profielen in plaats van tapijt.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.