Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Raar geluid in huis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
M
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2014 8:40 am    Onderwerp: Raar geluid in huis Reageer met quote

Beste allemaal,

Ik ben op dit forum terechtgekomen omdat wij in onze nieuwe woning, na verhuisd te zijn door o.a. Geluidsoverlast van bovenburen, nu last hebben van een vreemd geluid.

We wonen in een bovenwoning uit 1910 ongeveer en horen een geluid dat bestaat uit heel snel op elkaar volgende "tikjes". Het varieert in hoogte, meestal is het een vrij hoge toon, dan lijkt het voor mij alsof er heel snel iets op metaal druppelt. Maar soms is het ook weer een paar dagen een lage toon.
Ook is het geluid er niet elke dag.
We horen het soms in de woonkamer (eerste verdieping), maar voornamelijk op de slaapkamer (tweede verdieping). Het lukt niet goed te bepalen waar het geluid nu precies vandaan komt.

Hopelijk kan iemand ons helpen of zijn er tips om het geluid op te sporen/elimineren.

Alvast bedankt voor de moeite,

Mvg,

M.M.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2014 9:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk even of tijdens het tikkende geluid de verwarmingsketel draait. Lijkt me geluid van de centrale verwarming.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
M
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2014 10:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de snelle reactie!

Nu ik erover nadenk is het geluid juist als de verwarming uit staat, voornamelijk 's avonds en 's nachts...
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2014 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

M schreef:
Bedankt voor de snelle reactie!

Nu ik erover nadenk is het geluid juist als de verwarming uit staat, voornamelijk 's avonds en 's nachts...


Dat kan ook, dan gebeurt het bij het afkoelen. De verwarming een nachtje laten aanstaan en je weet het (wellicht). Bij het uitzetten van de (oude) leidingen van de CV in mijn (nog oudere) huis heb ik deze (en andere) geluiden ook sterk bij het opwarmen van de verwarming.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.