Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverdracht bij schroeven randen osb zwevend gelegd

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koebeest
Gast





BerichtGeplaatst: Do Aug 29, 2013 11:35 pm    Onderwerp: geluidsoverdracht bij schroeven randen osb zwevend gelegd Reageer met quote

Ik heb osb platen zweven gelegd op een houten roostering, die dus de verdiepingsvloer is. Ik heb stroken hennep tussen de osb en de balken gelegd om het contact geluid te verminderen. De bedoeling is om later nog een echte vloer te plaatsen met een ondervloer (ook voor contactgeluid), ook zwevend geplaatst.

Omdat die osb op hennep licht ingedrukt wordt als ik er bijvoorbeeld op ga staan zullen er later spleten komen onder de plinten wanneer er bv een boekenkast op komt te staan. Het zou dus daarvoor wel makkelijk zijn om rondom de osb vast te schroeven zodat ik daar een vaste hoogte heb (en niet meer of toch weinig wordt ingedrukt bij gewicht). Gaat dit veel verslechtering van het contactgeluid geven of valt dat nog mee?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.