Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluids reductie weg grenzend aan zijkant tuin

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arrie
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 1:22 pm    Onderwerp: Geluids reductie weg grenzend aan zijkant tuin Reageer met quote

Wij wonen op een hoek. Aan de achterkant van onze tuin van 15 m diep grenst een andere tuin met 20 m diepe tuin.

Aan de zijkant loopt een straat van 5,5 meter breed en een stoep van 2,5 m breed aan weerszijden.

Als we in de tuin zitten vinden we het storend als er een auto door de straat rijdt. Momenteel aan zijkant hekwerk met hedra totaal ca 2 m hoog.

Kan deze hinder significant verminderd worden of gaat het geluid er gemakkelijk over heen?

Evt kunnen we ook nog denken aan een overkapping terug de tuin in lopend. Of kaatst het geluid makkelijk terug via ons huis?

Ik meen dat ik ook maar 2 m hoog een schutting mag neerzetten aan zijkant van huis.

Is er überhaupt een wettelijke regeling die grenzen stelt aan max dB als straat langs zijkant van een tuin gaat? Zal wel niet anders was er geen straat gekomen, maar zeer hinderlijk.

Waar kan ik het beste terecht en heeft iemand een kosten indicatie per strekkende meter?

Dank voor info.

mvg

Arrie
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 1:36 pm    Onderwerp: Re: Geluids reductie weg grenzend aan zijkant tuin Reageer met quote

  • Hoe breed is je tuin?
  • Hoe is de scheiding naar je buren (i.v.m. mogelijke reflectie)?
Arrie schreef:
Kan deze hinder significant verminderd worden of gaat het geluid er gemakkelijk over heen?

Bij significant (ervan uitgaand dat je nu hinder ervaart) wil je toch minimaal een 8 à 10 dB reductie realiseren. Dit lijkt me (een beetje afhankelijk van de breedte van je tuin, lastig haalbaar, tenzij je echt direct achter een eventuele voldoende zware gesloten schutting gaat zitten/meten.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.