Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gast
|
Geplaatst: Di Apr 24, 2018 6:28 pm Onderwerp: Effectiviteit extra laag op estrichvloer tegen luchtgeluid |
|
|
De vloer van mijn toekomstige slaapkamer bestaat momenteel uit een estrichvloer (Fermacell 2E32 vloerelementen) bovenop een houten draagvloer (appartement uit 1924).
Ik heb graag mijn slaapkamer zo stil mogelijk en zou daarom graag luchtgeluid van de onderburen naar mij zo veel mogelijk willen voorkomen. Het isoleren van het plafond bij de onderburen is momenteel geen optie.
Nu is mijn vraag: Zou het aanbrengen van een extra laag massa op de fermacell vloer zin hebben ter verbetering van de luchtgeluidsisolatie zonder dat de vloer extreem hoog en zwaar wordt en zo ja, wat zou hier een geschikt materiaal voor zijn? |
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
Sinds: 2-3-2006 Berichten: 2687
|
Geplaatst: Di Apr 24, 2018 9:51 pm Onderwerp: |
|
|
De extra geluidsisolatie lijkt me minimaal, maar er zijn veel aspecten die meespelen. Hoe is het huidige plafond bij je onderburen?
Je hebt de slaapkamer nog niet in gebruik, toch? Misschien valt het geluid (rustige onderburen die eerder gaan slapen dan jij) mee.
Ik zou eerst de 'voor'-situatie willen ervaren om vervolgens extra maatregelen te overwegen. _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com |
|
Naar boven |
|
|
|