Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Periodieke piep, waar komt het vandaan?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Em
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2012 9:58 pm    Onderwerp: Periodieke piep, waar komt het vandaan? Reageer met quote

Sinds een paar dagen heb ik last van een regelmatige hoge piep in mijn huis. Het klinkt niet heel hard, maar vooral 's avonds en 's nachts is het erg storend. Het klinkt als een rookmelder waarvan de batterij leeg is, maar dan zachter. Wat kan dit zijn?

Mijn eigen rookmelder is het niet (batterij eruit gehaald), het is geen elektrisch apparaat (stroom eraf gehaald), buiten hoor ik het niet (of het geluid wordt dan misschien overstemd door omgevingsgeluid), de buren horen niks, het komt niet uit de meterkast.

Ik woon in een appartementencomplex uit de jaren 50/60. Ik heb geprobeerd het geluid te volgen, maar het lijkt niet ergens specifiek vandaan te komen. Het is het duidelijkst in de gang, woonkamer en slaapkamer. Zit het in de ontluchting/afzuiging? de waterleidingen? de elektriciteit? de intercom? Ik heb werkelijk geen idee meer waar ik het moet zoeken..
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2012 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je blokverwarming?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Em
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2012 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, de verwarming is centraal geregeld en elk appartement heeft losse meterjes op elke verwarming.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2012 10:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Em schreef:
Ja, de verwarming is centraal geregeld en elk appartement heeft losse meterjes op elke verwarming.


Draai de volgende keer dat je het hoort eens de radiatoren dicht en kijk of het scheelt. Als je écht de hoofdschakelaar heb afgezet en geen wasje hebt gedraaid (fluit in waterleiding) lijkt verwarming me eerste verdachte. Verder kan het natuurlijk nog van een van de buren komen. Zijn alle aanliggende appartmenten bewoond (rookmelder?)?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Em
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2012 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook als ik de verwarming uit zet, blijft het piepen, zo'n piepje ongeveer eens per minuut / paar minuten. Volgens mij is het niet de verwarming.
Er is 1 leegstaand appartement, maar daar is vandaag iemand binnen geweest om te checken en er hangt geen rookmelder..
Zijn er nog andere opties die ik kan uitproberen/checken?
Naar boven
Em
Gast





BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 12:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Uiteindelijk na een paar dagen de bovenburen te pakken gekregen en wat blijkt: zij hadden al dagen een piepende rookmelder in huis hangen en wisten niet wat er mis mee was..
Zucht, dat geloof je toch niet..?! Maar goed, probleem opgelost!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.