Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

continue ploppende geluiden door huis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cory
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 06, 2011 2:38 pm    Onderwerp: continue ploppende geluiden door huis Reageer met quote

Beste lezers,
ik zit inmiddels alweer weken met mijn handen in mijn haar.
De laatste 2 weken van 2010 was er een flinke lekkage in de blokverwarmingsketel die 3 flats verwarmt. Deze lekkage is verholpen, en de ketel bijgevuld.
Vanaf dat moment zit ik dag en nacht in de ploppende/tikkende geluiden in huis,
gelijkend op het inkrimpen/uitzetten van verwarmingsbuizen, en dat de hele dag en nacht door,
met als gevolg dat ik de tweede winter alweer aan het doordraaien ben.

Vorig jaar hetzelfde laken een pak, toen had ik de hele winter een super irritante bromtoon in huis, en kwamen ze er uiteindelijk achter dat er een 'knop' in het 'ketelhuis' verkeerd stond ingesteld en die hebben ze even aangedraaid, en voila, de hele winter qua leefgenot naar de knoppen door 1 draaitje aan een knop in het ketelhuis.

Nu dus weer hetzelfde, alleen zijn het ploppende geluiden, ik hoor ze door m'n hele huis
en ben helaas zwaar overgevoelig voor laag frequentie geluid. Daarom heb ik uit voorzorg maar oordopjes voor 'snachts laten aanmeten die overigens ook nog 's knap prijzig waren, maar gelukkig op zich wel helpen voor 'snachts.
Overdag echter hoef ik dus nooit 's even bij te slapen of rustig een boek te lezen,
dat geplop terroriseert je hele woongenot.

Vroeg me af of iemand dit herkent. Heb overigens veel contact met de woningstichting en het verwarmingsbedrijf maar het lijkt erop dat ze niet kunnen achterhalen wat hier de oorzaak van is.

Morgen maar weer bellen.

Als ik m'n oor op de muur leg, hoor ik het ook achter de muren.
Herkent iemand deze ploppende geluiden?
Ben inmiddels wel ten einde raad..
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Feb 06, 2011 6:41 pm    Onderwerp: Re: continue ploppende geluiden door huis Reageer met quote

Cory schreef:
Vroeg me af of iemand dit herkent. Heb overigens veel contact met de woningstichting en het verwarmingsbedrijf maar het lijkt erop dat ze niet kunnen achterhalen wat hier de oorzaak van is.

Morgen maar weer bellen.

Ben inmiddels wel ten einde raad..


Je doet het enige dat je redelijkerwijs kan doen. Van hieruit is dit gewoon gokken.
Als je weer gaat bellen ben je dus niet ten einde raad.

Als bellen niet helpt, en je probleem is ernstig en waarneembaar, uiteindelijk een aangetekende brief schrijven. Zo'n brief kan men niet goed omheen en moet men iets mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Cory
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 06, 2011 6:55 pm    Onderwerp: Re: continue ploppende geluiden door huis Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Cory schreef:
Vroeg me af of iemand dit herkent. Heb overigens veel contact met de woningstichting en het verwarmingsbedrijf maar het lijkt erop dat ze niet kunnen achterhalen wat hier de oorzaak van is.

Morgen maar weer bellen.

Ben inmiddels wel ten einde raad..


Je doet het enige dat je redelijkerwijs kan doen. Van hieruit is dit gewoon gokken.
Als je weer gaat bellen ben je dus niet ten einde raad.

Als bellen niet helpt, en je probleem is ernstig en waarneembaar, uiteindelijk een aangetekende brief schrijven. Zo'n brief kan men niet goed omheen en moet men iets mee.


Dank je, dat klopt. Ik doe er alles aan om te achterhalen wat hiervan de oorzaak is.
Dat deed ik vorig jaar overigens ook met die bromtonen, en toen op een gegeven moment de blokverwarming uitging, zo eind mei, hielden de bromtonen natuurlijk ook direct op.
Toen de blokverwarming in september weer aanging, vonden ze plotseling de oorzaak van de bromtonen in een knop in het ketelhuis, 1 draaitje eraan en de bromtonen verdwenen.

Ik heb alleen het gevoel dat het allemaal niet zo goed helpt, wat ik ook doe, en dat ze me alleen maar een grote zeur vinden. Het verwarmingsbedrijf zegt dat alles prima werkt en dat ze niks kunnen vinden, terwijl in het ketelhuis naast mijn schuur die brede verwarmingspijpen staan te knallen dat het een lieve lust is en ook dat heb ik doorgegeven aan het verwarmingsbedrijf maar ze doen er niets mee.

Morgen dus de woningstichting maar weer bellen om dit weer 's door te nemen. Al weten zij onderhand ook niet meer hoe dit op te lossen, merk ik.
Maar dat van die aangetekende brief is een goed idee..
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 07, 2011 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

'Ploppen' lijkt me geluid van lucht in de leidingen. Heb je dit onderwerp al gelezen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Cory
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 07, 2011 11:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik had dat onderwerp al gelezen, ik geloof dat ik het hele internet al heb afgestruind
naar 'ploppende leidingen'. Helaas hebben we hier blokverwarming en zijn mijn eigen verwarmingen onlangs ontlucht, maar ik heb ontdekt dat de 2 grote verwarmingsbuizen in de schuur knallen, waardoor mijn woning als het ware als klankbord dient, en dus lijkt het in mijn huis op 'ploppen'. En dat met tussen pozen van soms een kwartier, soms een uur soms maar een paar minuten. Ik wacht nu de monteurs af en een medewerker van de woningstichting die ook nog even wil komen luisteren, maar het probleem is dat je dit gewoon niet kunt forceren,
het begint, en je weet nooit exact wanneer het de volgende keer weer begint..dat is dus zwaar frustrerend. Vooral als men de deur uitstapt, niks gehoord hebbende en de deur valt achter ze dicht,
en het begint weer.... Rolling Eyes
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Feb 07, 2011 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum,

Ik zou hier in eerste instantie ook aan denken, maar ....
1) Er was een lek ...
2) Die is hersteld ...
3) Het water is terug op druk gebracht ...
4) Dit impliceert (als dat verwarmingsbedrijf ernstig werkt leverde) dat de installatie voorheen (of stapsgewijs) ontlucht was.
5) Het probleem begon onmiddellijk of kortelijks na deze aanpassingswerken/herstelling (ontluchten is toch een traditioneel onderdeel van hun job? Zeker bij dit soort herstelling?)

Quote:
"Vanaf dat moment zit ik dag en nacht in de ploppende/tikkende geluiden in huis, "

Dat tikkende doet ook denken aan het zetten van buizen met verwarming/koeling (kontaktgeluid), maar dat klopt dan weer niet omdat het constant blijft duren. En wat is de relatie met die herstelling dan (tijdstechnisch gezien)?

Een klep die reageert op druk (slecht werkt?)?

Hoe dan ook het is een probleem voor de installateur om de juiste oorzaak op te sporen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 07, 2011 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn persoonlijke ervaring is dat ontluchten moet gebeuren direct na het opnieuw op druk brengen, maar ook enige tijd nadat dit is gebeurd omdat er door het stromende water toch weer luchtverplaatsing plaatsvindt, waardoor de laatste luchtbellen naar boven (letterlijk) komen...

Ik zou zeker vragen eerst opnieuw te ontluchten.

Enig geluid door uitzetting lijkt me niet te voorkomen, maar als dit voortdurend optreedt is er mogelijk wat anders aan de hand. Een slecht functionerende klep of drukregelaar lijkt me ook een kanshebber inderdaad. Zoals je zelf (Eric) vaak zegt: "vanaf afstand is het zeer moeilijk te onderzoeken" Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Cory
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 07, 2011 6:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We zijn hier ook al weken over aan het dubben, en vandaag is ontdekt dat er een buis tegen een muur aan lag in plaats dat er een 'opening' omheen zou behoren te zitten, dus is er een stuk muur uitgebikkeld, maar helaas..de brede verwarmingsbuizen begonnen weer volop te hameren.

Heb vanmiddag met de heren mee mogen kijken en zag 4 dikke buizen naast elkaar.
De buizen die normaal achter slot en grendel zitten, deze buizen klikken dus heel erg.
Exact op hetzelfde moment als ik het in huis hoor. (ren af en toe heen en weer naar schuur en woning en weer terug)

Vandaag weer het verwarmingsbedrijf gebeld en doorgegeven dat het uitbikkelen van de muur helaas geen resultaat heeft gehad en morgen zullen ze de 4 buizen nogmaals gaan inspecteren,
zo werd gezegd.

Dus daar wachten we maar weer op...volgens mijn eigen idee is er inderdaad iets met uitzetten en inkrimpen en iets in de verdrukking, want het 'plopt', zo'n keertje of 30, en dan zoals ik al schreef,
met verschillende tussenpozen, variërend van 10 minuten, paar minuten, tot zelfs een uur van stilte (zalig).

Toen het zonnetje vanmiddag lekker scheen heb ik overigens geen plop gehoord.
Wel eigenaardig want men was wel aan het stoken aan de kokendhete verwarmingsbuizen in mijn woning te voelen. (had zelf de verwarming niet aan).
Naar boven
Cory
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 27, 2011 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sinds kort geleden mijn riool met een hogedrukspuit helemaal is schoongespoten (omdat het water van het toilet tot de rand kwam)
zijn de plopgeluiden per direct opgehouden.

Misschien iets om over na te denken wanneer iemand ook dit soort geluiden gewaarwordt,
en niet weet waar het vandaan komt....een verouderde riolering wellicht..
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.