Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

hoeveel dB is geluidsoverlast

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ed5577
Gast





BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2010 6:12 pm    Onderwerp: hoeveel dB is geluidsoverlast Reageer met quote

Beste mensen,
Ik ervaar al drie jaren herrie van mijn boven buren.
Ik heb nu een Db A meter aangeschaft van het merk voltcraft,
Mijn vraag is hoeveel dB mogen mijn buren produceren.
Zij hebben een stenen(plavuizen) grond,
Ik meet klappen ( een geluidsdruk ) in mijn huis van de boven buren van 50dB tot 65dB zijn zij in overtreding.
Ik ervaar ook deze klappen om 07.00uur.

hoop een antwoord te krijgen.

groeten ed
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2010 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vervelend antwoord!

Hinder wordt over het algemeen gemeten over een bepaalde (langere) periode, waarbij het (energetisch) gemiddelde wordt bepaald. Jouw meter kan dat niet en wanneer dit wél het geval zou zijn worden metingen niet als 'bewijs' geaccepteerd.

Je buren zijn nooit 'in overtreding', mogelijk veroorzaken zij hinder, hetgeen niet mag.

Ik adviseer je het algemene onderwerp over burenhinder eerst te lezen: HIER

Voor het aanwenden van meetapparatuur om burenhinder aan te tonen moet je bij de gemeente zijn, lees hier verder...

Hier een soortgelijk verhaal.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2010 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

ed schreef:
Ja ik weet ook wel niets onafhankelijk,maar ja die gekke com-wonen wil ook niets meer doen word nu zelfs zelf beschuldigd,4 mensen in mijn flat zeggen dat ik overlast al drie jaar veroorzaak,drie maanden geleden een aangetekende brief verstuurd naar com wonen,nog steeds geen reactie,ga nu as woensdag naar een huurrecht advocaat!!

doei bedankt voor dit WEL zinnige antwoord,andere forums( FOK ) heb je niets te verwachten.
ed uit rotjeknor


Antwoord van Ed. Stond in een ander topic, vandaar even verplaatst...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.