Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Katten verjager (oorsuizen)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mei 01, 2013 12:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Duidelijk verhaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 01, 2013 8:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Duidelijk verhaal!


In crappy English, though....
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Brief van Tommy Tele Shopping geeft aan dat ze de Solar Tuinwachter uitvoerig hebben getest alvorens het op de markt te brengen. Zij zeggen dat bij het testen van dit apparaat GEEN enkele klachten naar voren waren gekomen. Om dit te testen hebben ze 3 tal apparaten opgestuurd naar de Voedsel- en Waren Autoriteit (tel. 0800-0488). Dit hebben zij gedaan omdat ze geen expert op dit gebied zijn van het geluid. Zij zeggen dat het apparaat eenvoudig is af te stellen met 6 standen.

Ik hoor welke stand je hem ook zet altijd. Ook andere passanten horen dit geluid.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Postorder Groep Nederland is onderdeel van Tommy Teleshopping B.V.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb niet echt het idee dat Stichting Geluidshinder hierbij mij helpt. Zij zeggen gewoon dat ik oorsuizen heb, daar komt het min of meer op neer. Echter ik hoor de fluit toon alleen wanneer dat geactiveerd wordt en dat geluid blijft dan heel lang in mijn hoofd zitten.

Een student van Zernike Hoge school: Zij heeft ook last van na echoën in haar hoofd van een Mosquito. Ook al is ZIJ WEG van dat ding en is het niet meer hoorbaar het blijft nog lang rondzingen in haar hoofd. Tot nu toe heeft mij niemand hierop antwoord op kunnen geven hoe dit kan. Zaterdag kreeg ik antwoord van een audicien zij zegt wanneer het geluid blijft na echoën dan betekent dat je gehoorschade op hebt gelopen wat zich later wel weer kan herstellen als het niet voor langdurig is.

http://eelcoeikenaar.sp.nl/weblog/2008/05/24/zeer-pijnlijk-3/

Bovenstaande link ziet u verklaring van student dat zij het geluid nog steeds blijft horen ook al is zij weg van het geluid.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is de rol van (vraag aan) de NSG dan (geweest)? Zie dat nergens terug...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die heb ik via de e-mail benaderd.

Inmiddels weet ik al wat meer:

http://www.roelsvandam.nl/actueel/wel-verbod-gebruik-anti-kattenpieper-mogelijk

Quote:
Wel verbod gebruik anti-kattenpieper mogelijk
15 oktober 2009
In een bericht in het AD van 25 september 2010 gaat Han Verbeem gaat er ten onrechte van uit dat hij zijn buurman met de anti-kattenpieper niet kan dwingen om dat apparaat uit te zetten enkel en alleen omdat het bezit of gebruik daarvan niet verboden is. Dat is niet juist: als de overlast ernstig genoeg is kan de heer Verbeem zijn buurman wel degelijk via de rechter een verbod opleggen om de anti-kattenpieper te gebruiken. Dat volgt uit artikel 5:37 Burgerlijk Wetboek. Of de hinder in dit geval ernstig genoeg is, moet natuurlijk nog worden vastgesteld, maar als juist is dat het hier gaat om dezelfde geluiden, die elders worden ingezet om mensen (i.c. hangjongeren) weg te jagen, en als de buurman het apparaat voortdurend of vaak gebruikt op tijdstippen dat de heer Verbeem thuis is en hij weet dat de heer Verbeem de hoge tonen kan horen (of dat zo is lijkt me eenvoudig vast te stellen), dan zal er al snel sprake zijn van onrechtmatige hinder.
Zo is de rechter in het verleden ook bij andere vormen van geluidshinder tussen buren opgetreden. Bijvoorbeeld bij hanengekraai binnen de bebouwde kom, het te hard en te lang laten spelen van een radio, of te vaak en te laat trompetspelen.


Inmiddels heb ik ten einde raad ook maar een Mosquito aangeschaft. De buren hebben hier dan last van. Normaliter doe ik niet zulke acties maar helaas moeten mensen soms inzien dat het geluid werkelijk irritant is. Kan het bereik zodanig groot maken dat niemand in de gehele straat meer buiten kan zitten. In deze bananen republiek is het mogelijk dat je voor een paar tientjes zo een rot ding koopt en jij een dure advocaat er op moet zetten.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Inmiddels heb ik ten einde raad ook maar een Mosquito aangeschaft. De buren hebben hier dan last van. Normaliter doe ik niet zulke acties maar helaas moeten mensen soms inzien dat het geluid werkelijk irritant is. Kan het bereik zodanig groot maken dat niemand in de gehele straat meer buiten kan zitten. In deze bananen republiek is het mogelijk dat je voor een paar tientjes zo een rot ding koopt en jij een dure advocaat er op moet zetten.


Huh? En jij zelf hebt er geen last van, dan?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, uiteraard heb ik daar last van maar dan heb ik oordopjes in. Ik heb hem even getest hoe dat in elkaar steekt.

De politie handhaaft hier immers niet op deze geluiden, dus ik wilde hiermee aantonen dat Nederland een bananen republiek is. Als ik mijn bril niet op heb zie ik weinig, dan kan ik ook niet zeggen dat het er niet is. Als een oudere politie agent langs komt en het niet hoor en niets doet? De APV met geluidshinder heeft dan weinig toegevoegde waarde. Leuk artikel alleen voor de theorie. Ik ben derhalve van mening om geluidsoverlast objectief vast te stellen dat de politie beschikt over een professionele geluidsmeter. De oren van de mensen zijn niet altijd betrouwbaar.

Als ik dit apparaat inzet dan zijn de meeste jongeren weg uit de tuin. Apparaat zit ik nu ook niet in omdat ik ook andere buren hiermee treft, dat is niet de bedoeling.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die professionele geluidmeters worden volgens ambtenarenspecificaties gemaakt en die kunnen niet boven de 16 kHz meten. En als je wel boven die 16 kHz kunt meten telt het denk ik niet omdat nergens iets in de wet staat over zulke hoge frequenties.
In principe is het niet moeilijk om die piep-apparaten te onderzoeken, alleen betreft het dan interesse en kun je er verder niets mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De wet spreekt toch over rumoer verspreiden in BW 5:37? Daarin staat niet dat het beperkt is in hoogte van het geluid? Dus ik mag LEGAAL op 17KHz 130dB geluid maken? Of nog meer dB?

Doe dan geluid maar boven de 207dB dan vallen alle mensen neer....!BANANEN REPUBLIEK is dit dan in Nederland.

Kan het kloppen dat het ook de reden is dat een Mosquito op 17KHz zit omdat ze dan geen fluit met de wetgeving nodig zijn? Ook al is het dan ook schadelijk? Immers over tinnitus/oorsuizen is nog maar weinig bekend. Asbest was vroeger ook goed en veilig. Althans dat dachten we.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 10:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

207 dB zal niet lukken: http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=1043 (terzijde)

Wetgeving is gewoon nog niet ingericht op dergelijke situaties. Hinder aantoonbaar maken blijft een probleem. Heel hard BANANENREPLUBLIEK (we zijn een koningkrijk) roepen gaat daar helaas niet bij helpen!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 11:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onderstaande website: artikel gezondheidsrisico's dieren verdrijver (Hoge Gezondheidsraad)

http://www.health.fgov.be/internet2Prd/groups/public/@public/@shc/documents/ie2divers/19083518.pdf

Dus als ik iets uitvind wat niet wetenschappelijk is bewezen waarmee ik jouw ziek kan maken dan kun je rustig gaan gebruiken?

Maar is het werkelijk zo dat je boven de 16Khz alles mag doen en laten?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2013 12:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

De ellende is dat de meeste 'deskundigen' zich geen reet interesseren voor geluid als natuurkundig gegeven. Ze interpreteren alles aan de hand van wat er in wetjes en regels staat, die ook zijn bedacht door lui die het geen fuck interesseert. Very Happy
Als je dus met iets komt dat niet in de regeltjes staat, moet je vechten om het onder de aandacht te krijgen.
Er waren in de jaren 80 erg goede methoden om geluid te meten dat je met de officiele methoden niet kon meten. De mensen die zich voor geluid interesseren wisten vrij snel dat dit best interessant is. Het heeft alleen een jaar of twintig geduurd voor de vergadertijgers er aan wilden en een norm iets gingen aanpassen zodat dit werkbaar werd.
Daarom houd ik me graag bezig met het oplossen van problemen, in die paar jaar die ik nog heb. Zodra je problemen moet oplossen en de ambtenaren en rechterts komen erbij, is het meestal alleen lullen en nooit iets bereiken. Daar heb ik geen tijd meer voor Very Happy
Als je naar de fabriek van die apparaten gaat kun je in een dag honderden van die dingen meten.
Dat zou een aardig goed beeld geven van hoe die apparaten werken en zou naast die meetdag een dag of wat kosten om die gegevens op een rijtje te zetten. Laten we zeggen een week.
In de echte wereld kost dit een jaar ofzo, met een staf professorts en doctors die een mooi rapport maken wat dan jaren wordt bediscussieerd en dat een paar miljoen kost en niets oplevert.
Wat dat betreft ben ik het, ondanks dat de term bananenrepubliek in de ogen van de politiek correcten niet mag worden genoemd, wel met je eens dat het hier een corrupte bananenrepubliek is, op tal van fronten.
Mr. Green
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 5 van 16



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.