Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast disco

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michael



Sinds: 2-7-2007
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 2:23 pm    Onderwerp: geluidsoverlast disco Reageer met quote

hoi hier michael
voor de eerste keer op dit forum
wie weet de wettelijke normen van db en nivaue wat je bij de buren
mag hebben
we hebben een organisatie naast ons wonen die feesten geeft maar ze veroorzaken 70 db bij mij in de woonkamer dit kan toch niet.
ook met een ontheffing van de gemeente kan dit toch niet als ik in de fabriek werk moet je al verplicht oordoppen in met zo een niveau.
Wie kan mij helpen met richtlijnen wat wetelijk is Evil or Very Mad Question Question
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Tureluur
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 10:44 am    Onderwerp: Zelfde probleem Reageer met quote

Ik zit met eenzelfde probleem en zou ook deze info graag willen.

Michael:
Ik ben geen expert, maatr je kunt altijd de Regionale Millieudienst bellen. Bij klachten komen ze geluidsmetiing doen en volgen er eventueel sancties.
Kijk in het telefoonboek voor het nummer van jouw regio. de RMD is zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

70dB?? Je zou toch gekl worden dan? Absoluut onacceptabel!

Groet,

Arthur
Naar boven
lersch2
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 6:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inderdaad mogelijk om te kijken wat de mogelijkheden zijn om te laten handhaven. Dit zal dan o.a. kunnen op basis van e afgegeven vergunning, als hier regels over staan betreffende de geluidsproductie. Mocht de disco herhaaldelijk in de fout gaan, dan kan een vergunning zelf worden ingetrokken.

70 db in jouw woning is inderdaad wel erg veel.

Wat helpend kan zijn, is om een collectief te vormen met de buren/ anderen die ook hinder ondervinden van het geluid.

Sowieso is het vaak volstrekt onzinnig dat uitgaansgelegenheden zoveel geluid produceren als zij doen, het levert ook bij de bezoekers gehoorschade op/ men kan elkaar totaal niet meer verstaan en moet daarom constant keihard schreeuwen in elkaars oor om zich verstaanbaar te maken.

Het geluid minderen hoeft helemaal geen probleem op te leveren voor de disco. Ik heb het idee dat discotheken denken dat de bezoekers het waarderen dat het geluid zo hard als mogelijk staat. De vraag is of het waar is. Ook kan het zo zijn dat de disco bang is klanten te verliezen, wanneer hun geluid beduidend zachter klinkt dan die van de concurrent.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.