Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Werken voorzetramen?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joost1977
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2015 5:05 pm    Onderwerp: Werken voorzetramen? Reageer met quote

hallo allemaal,

Ik ben hier voor het eerst en zit met de volgende situatie:

Ik heb de mogelijkheid om te verhuizen naar een nieuwe woning. De woning is op zich heel erg mooi (bouwjaar 2009, energie-label A), gelegen op de vierde etage, maar ik zit nu in dubio want alle kamers zitten aan de straatkant en die straat is best wel druk (en je hoort het verkeer toch nog wel ondanks dat er dubbel glas in de woning zit)...dit is voor mij een probleem want ik ben erg gevoelig voor geluidsoverlast (dan slaap ik niet goed).

Denken jullie dat daar nog een beetje goed tegen te isoleren is? Zou iets als een voorzetraam nog veel verschil maken? Ik zag de volgende site bijvoorbeeld:

http://www.kikmachinale.nl/html/voorzetramen.html (ik weet niet of ik die link hier mag posten, of dat telt als reclame bv.)

Op zich maakt het me niet zoveel uit wat zoiets zou kosten (een paar honderd euro is niet erg), als het dan maar stil is...

Werken die dingen?

bedankt,

Joost
p.s. Ik moet voor morgenmiddag 15:00 aangeven of ik de woning wil, dus als iemand snel kan reageren dan zou ik dat heel erg op prijs stellen (daarna ook trouwens, mocht ik de woning niet nemen dan is het fijn om te weten of zoiets wel/niet werkt)...
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2015 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede voorzetramen kunnen zeker bijdragen aan een verbetering van de geluidsisolatie. Een goede aansluiting van het kozijn in de gevel en van het voorzetraam tegen het kozijn is echter ook van belang.

Laat je door een deskundig bedrijf adviseren.

Er is een onderwerp hier op het forum dat zich specifieker richt op deze problematiek (met alternatief dubbel glas).
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
joost1977
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2015 6:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maakt het dan nog wat uit of je het zo'n voorzetraam aan de binnen- of de buitenkant plaatst. Ik dacht er namelijk aan om het zelf te doen en dan aan de binnenkant.

Maar door zo'n professional laten adviseren is dus wel echt noodzakelijk? Gaat het anders vrijwel zeker verkeerd?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2015 6:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

joost1977 schreef:
Maakt het dan nog wat uit of je het zo'n voorzetraam aan de binnen- of de buitenkant plaatst. Ik dacht er namelijk aan om het zelf te doen en dan aan de binnenkant.

Maar door zo'n professional laten adviseren is dus wel echt noodzakelijk? Gaat het anders vrijwel zeker verkeerd?


Binnen ligt meest voor de hand, zeker bij een appartement op een etage (kosten, toegankelijkheid). Als je gaat knutselen gaat het niet 'vrijwel zeker' verkeerd, maar een goede leverancier moet, vind ik, ook op basis van jouw vraag, goed advies kunnen geven. Sommigen gaan er ook op hun website wat technischer op in (voorbeeld)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
joost1977
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2015 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bestaan er ook nog andere opties die geluid dat door een raam naar binnen komt af te schermen? Ik zit nog een beetje te googelen, maar het is moeilijk uit te vinden wat nou wel en niet zou kunnen werken.

Zijn er bijvoorbeeld speciale gordijnen of ander materiaal dat je voor een raam kunt hangen dat het geluid zou kunnen tegenhouden? Het hoeft niet mooi ofzo te zijn, als het maar werkt.
Naar boven
lersch
Gast





BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2015 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er worden gordijnen aangeboden waarvan de aanbieder claimt dat deze wel 8 decibel geluidsreductie kunnen opleveren.

Je kunt ze daar echter niet op maat kopen. Dat is minder.

Even googlen.

Ik denk dat als je hele dikke gordijnen kunt realiseren, dit ook kan helpen. Het kost wel wat.

Wat je ook zou kunnen proberen is, elke avond voordat je gaat slapen, dikke blokken of een plaat polypress in het kozijn bouwen. Het mooist is als dit met wat druk aan weerszijde wordt geplaatst.

Is misschien niet de meest charmante oplossing. De kosten varieren dan natuurlijk ook nog afhankelijk van de grootte van het raam .

Het is echter wel goedkoper dan een hele nieuwe raamconstructie toevoegen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.