Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

verkeerslawaai in huis VOORZETrolluiken

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
krt



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2013 9:26 pm    Onderwerp: verkeerslawaai in huis VOORZETrolluiken Reageer met quote

Beste,

Ik woon in een nieuwbouw en heb recent mijn ramen laten vervangen van 5-15-5 naar 5(5saf)5-16-10. Dit is zeer zeker merkbaar.
Ook zijn de ramen correct geplaatst en zijn ze afgekit (zowel langs binnen als langs buiten)

Nu zou ik nog extra rolluiken willen laten plaatsen. Voorzetrolluiken.
Maar ik ga deze aan de binnenzijde van het huis plaatsen, op de dag.

Zo zou ik een spouw van 20cm creereen tussen mijn ramen en de rolluiken.

Mijn vraag:

1) ga ik hier (indien correct geplaatst natuurlijk en afgekit) effectief een extra geluidswinst mee maken.

2) hoeveel decibel houdt een standard buitenmuur tegen. Met standaard buitenmuur bedoel ik 14cm snelbouwsteen - 10 cm purplaat - 2 cm spouw - 10cm gevelsteen(opgevoegd)


waarom rolluiken langs binnen plaatsen => vrouwen en estitiek => say no more ... Confused Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2013 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stalen rolluiken? Isolatiewaarde is sterk afhankelijk van materiaal en kierdichting tussen de lamellen. Neem aan dat de fabrikant hierover toch ook wel iets kan zeggen?

De dagkanten van het kozijn zou je idealiter geluidsabsorberend maken. Dan nóg krijg je te maken met een door forumexpert Eric terecht regelmatig als gevaarlijk gekenmerkt driebladig systeem, dat bij bij bepaalde frequenties problemen kan gaan geven.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
krt



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2013 10:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Stalen rolluiken? Isolatiewaarde is sterk afhankelijk van materiaal en kierdichting tussen de lamellen. Neem aan dat de fabrikant hierover toch ook wel iets kan zeggen?

De dagkanten van het kozijn zou je idealiter geluidsabsorberend maken. Dan nóg krijg je te maken met een door forumexpert Eric terecht regelmatig als gevaarlijk gekenmerkt driebladig systeem, dat bij bij bepaalde frequenties problemen kan gaan geven.



bedankt voor uw uitleg

keuze rolluiken zou zijn:

aluminium gevuld met pur
of
pvc rolluiken

als het rolluik af is worden de rolluikbladen op elkaar gedrukt voor een goede sluiting.

bedoel je met 3 bladig systeem dat 3 voudig glas (als ze allemaal dezelfde dikte hebbe) niet beter isoleert dan dubbel glas?

In mijn ramen zit momenteel gelaagd glas 5-(0.5saf)-5-16AR-10

Eric, en andere experts, moet je even uw licht hierop willen laten schijnen zou ik zeer apprecieren!

grtn
krt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2013 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb best wel verschillende rolluiken geplaatst, maar nooit binnen.
Wat is de reden dat het binnen moet gebeuren?

Als het om de geluidsering tussen pvc en aluminium heb ik zeker da voorkeur voor aluminium. Deze is voor geluidswering vele malen beter dan PVC.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
krt



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2013 4:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bart Hoogeboom schreef:
Ik heb best wel verschillende rolluiken geplaatst, maar nooit binnen.
Wat is de reden dat het binnen moet gebeuren?

uitzicht gevel nieuwbouw =>mijn vrouw Wink ...

Als het om de geluidsering tussen pvc en aluminium heb ik zeker da voorkeur voor aluminium. Deze is voor geluidswering vele malen beter dan PVC.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.