Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Anton Gast
|
Geplaatst: Do Dec 27, 2012 5:25 pm Onderwerp: geluidshinder door hanen |
|
|
Onze achtertuin is 19 meter breed. De uitloopren van onze buren grenst direct aan 11 van die 19 meter. In die ren bevinden zich 3 hanen die elke ochtend vanaf het krieken van de dag tot een uur of tien/elf om het hardst kraaien en ons daardoor verschrikkelijk irriteren. We hebben dit uiteraard al meerdere keren aan de buren gemeld, er de gemeente bij gehaald, de wijkagent ingeschakeld etc. evenwel zonder resultaat. Inmiddels hebben we de hoop opgegeven dat we er samen uit kunnen komen, dus hebben we bedacht dat het wellicht mogelijk is om een geluidswerende wand te zetten om daarmee de herrie te dempen of mogelijk helemaal tegen te houden. We hebben al geïnformeerd naar de mogelijkheden van de zogenaamde Kokowall, maar dat wordt met €2500 een nogal kostbaar verhaal. Heeft misschien iemand een ander (hopelijk goedkoper) idee? Ons huis staat trouwens op 19 meter van de kippenren. |
|
Naar boven |
|
|
Eric Desart Expert
Sinds: 18-5-2006 Berichten: 1451 Woonplaats: Antwerpen/België
|
Geplaatst: Do Dec 27, 2012 5:34 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet met zekerheid dat in Nederland al uitspraken gedaan zijn waar hanen verwijderd werden bij ter zake overlast veroorzakende buren.
Je vermeldt niet wat politie en gemeente reeds gezegd heeft, noch in welke soort buurt je woont.
Het is mogelijk hier een advocaat of de rijdende rechter bij te betrekken.
Wil je een wand zetten is de goedkoopste oplossing een betonplaten wand. Dat is hier al beschreven in het forum met handleiding hoe zo'n wand zelf te plaatsen (mets je een paar vrienden hebt, alleen gaat dit niet of amper). Zo'n betonplaten wand is even goed of beter dan gelijk welke duurdere wand.
Je kan die wand laten begroeien met groen als je het zicht wil wijzigen.
Het hangt ook af hoever die hanen van dat scherm zitten.
Als je wil berekenen hoeveel winst je hiermee maakt lees dan dit topic: http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=1385
|
|
Naar boven |
|
|
Eric Desart Expert
|
|
Naar boven |
|
|
Eric Desart Expert
|
|
Naar boven |
|
|
Anton Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 02, 2013 3:21 pm Onderwerp: Bedankt! |
|
|
Ik wil alle reageerders hartelijk danken voor hun inbreng. We gaan aan de slag met de constructieve suggesties. |
|
Naar boven |
|
|
Eric Desart Expert
|
Geplaatst: Wo Jan 02, 2013 4:17 pm Onderwerp: |
|
|
Ik wist niet dat ik meervoud was....
En je vertelt ook nog niet wat politie en gemeente vertelt heeft. |