Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

dreungeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eleonora
Gast





BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2012 4:50 pm    Onderwerp: dreungeluid Reageer met quote

Beste experts,

Mijn 100 jaar oude woning heeft een houten verdiepingsvloer. We zijn al weer een tijdje aan het klussen en nu is het plafond aan de beurt, ivm geluid van de bovenburen. Hierbij heb ik het oude stuc + gips reeds weggesloopt en deze tussen de balken helemaal (20cm) opgevuld met absorptiemateriaal. Nu was ik van plan om een metalstud 'zwevend' plafond aan te leggen om het dreungeluid van de bovenburen wat tegen te gaan. Door de steenwol kan ik ze inmiddels al niet meer horen praten, het werkt in deze situatie dus goed voor de hoge en middelhoge tonen.

Nu mijn vraag: in alle voorbeeldplaatjes die ik kan vinden voor zo'n vrijhangend plafond is te zien dat de ruimte tussen de balken is leeggelaten, en er op het metalstud frame een laag van 2x3 cm steenwol moet worden aangebracht. Omdat de hoogte die ik kan verliezen door de ruiten beperkt is vraag ik mij af of ik óf moet kiezen voor
- het leeglaten van de ruimte tussen de balken en hierbij op het metalstudframe 2cm absorptie en ook abs. tussen de U en C stukken van het frame (wat gevoelsmatig niet lijkt te kloppen, maar met geluid..?)?
-Of de bestaande situatie zo laten, dan absorptie op het frame zoals hierboven geschetst zodat er geen open ruimte tussen de balkenlaag en het nieuw te plaatsen frame komt,
-of?

Als jullie mij zouden kunnen helpen dan graag! Very Happy

Mvg

Eleonora
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2012 8:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1387

Volgens mij is dit ook op jouw situatie van toepassing.

Groeten,

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eleonora
Gast





BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2012 9:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, en ik zit op 100% gevulde spouw. Dan kan ik het zo laten. Dank voor je antwoord!

Eleonora
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.