Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Nieuwe afzuigventilator CVE ECO RFT

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koos
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2012 11:32 pm    Onderwerp: Nieuwe afzuigventilator CVE ECO RFT Reageer met quote

Sinds enkele dagen is in mijn gehuurde woning een nieuwe afzuigventilator geplaats. De oude zeer goede ventilator met een degelijk onbrandbaar metalen huis werkte perfect en maakte praktisch geen geluid. In elk geval niet storend in huis tijdens luisteren naar muziek of tijdens gesprekken. Nu, met de nieuwe afzuigventilator, type CVE ECO RFT van ITHO een zeer storend geluid als de ventilator op de hoogste stand staat tijdens koken, douchen of gebruik toilet. Het enige voordeel is tot nog toe een beetje minder energieverbruik doch dat weegt niet op tegen de vervelende en storende geluidsoverlast. In de handleiding staat dat het wooncomfort steeds belangrijker wordt in een woning doch mijn wooncomfort is slechter geworden i.p.v. beter.
Kan iemand iets vertellen over de eisen van geluidssterkte m.b.t. storende geluiden van een afzuiginstallatie?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2012 9:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Koos,

Er zijn op het forum al heel wat onderwerpen hierover, zoals deze en deze.

Kijk voor 'normen' even in deze PDF.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
james123
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2012 11:26 pm    Onderwerp: Re: Nieuwe afzuigventilator CVE ECO RFT Reageer met quote

Koos schreef:
Sinds enkele dagen is in mijn gehuurde woning een nieuwe afzuigventilator geplaats. De oude zeer goede ventilator met een degelijk onbrandbaar metalen huis werkte perfect en maakte praktisch geen geluid. In elk geval niet storend in huis tijdens luisteren naar muziek of tijdens gesprekken. Nu, met de nieuwe afzuigventilator, type CVE ECO RFT van ITHO een zeer storend geluid als de ventilator op de hoogste stand staat tijdens koken, douchen of gebruik toilet. Het enige voordeel is tot nog toe een beetje minder energieverbruik doch dat weegt niet op tegen de vervelende en storende geluidsoverlast. In de handleiding staat dat het wooncomfort steeds belangrijker wordt in een woning doch mijn wooncomfort is slechter geworden i.p.v. beter.
Kan iemand iets vertellen over de eisen van geluidssterkte m.b.t. storende geluiden van een afzuiginstallatie?





Heb je bij jou ook last van geluid bij de afvoer op het dak, ik heb namelijk veel hinder van een aantal woningen welke naast mijn woning staan die ook een soortgelijk ventilatiesysteem hebben gekregen. Ik kan niet eens meer rustig buiten zitten als ze hem aanzetten!!!!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.