Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Isofloc ervaringen
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alexhrw
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2011 9:40 pm    Onderwerp: Isofloc ervaringen Reageer met quote

Jongens, als iemand die Isofloc (of welk ander soortgelijk spuitspul - ik ben een leek) een negatieve beoordeling geeft ben ik ook tevreden. Lees mn vraag nu eens; ik zoek iemand die hier ervaring mee heeft. Als niemand dat heeft, dan lijkt het me ook prutspul. Zucht. Maar als leek heb ik ook niks aan ellenlange uiteenzettingen over technische zaken. Punt. No hard feelings.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2011 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal het nog eens heel duidelijk en niet-technisch zeggen:
Het maakt geen barst uit welk materiaal je in die ruimte blaast, als het maar een absorber is die eigenschappen heeft vergelijkbaar met minerale wol geschikt voor spouwen.

Ik heb een zoon die Alex heet, en die wordt in de hoek gezet als hij zo vervelend is.
Dus vanavond op tijd naar bed en dan ben je morgen weer een aardige jongen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
TRUDI



Sinds: 6-3-2011
Berichten: 14
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2011 11:16 pm    Onderwerp: ervaring gezocht Reageer met quote

Hai Alex,

Ook op zoek naar ervaringen? Ik heb tot nu ook geen reactie gehad op deze initiele vraag. Wel veel advies, en dat was ook handig, maar nog niet helemaal wat ik uiteindelijk zocht en nog steeds zoek. Op dit moment ben ik op een andere manier bezig om mensen te vinden die ervaring hebben met een vrijdragend plafond en dat lijkt te lukken. Geef maar een seintje als je interesse hebt om deze te delen. Of het om Isoflex gaat weet ik overigens (nog) niet.

Trudi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 1:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Trudi,

Ik weet dat je dit goed bedoeld, maar je bent gewoon je eigen onzekerheid om te beslissen en knopen door te hakken naar anderen aan het overdragen.

Jij hebt advies van het NSG en van hier. Beide ondersteunen mekaar en beide komen van experts.
Het enige dat beter kan is een expert aan huis laten komen die eventueel praktische metingen kan doen en een exacte uitwerking van de plaatsing zelf.
Maar dat verandert niets aan het principieel advies dat je reeds kreeg, is hoogstens een verfijning.

Alex heeft hier in wezen een ZEEEEER exact antwoord.

1) De winst die hij kan verwachten bij vulling van die spouw (ongeacht welk absorptiemateriaal en hoe).
2) Het advies om hier een zwevend plafond van te maken als hij beter wil.

Als een DHZer olie in zijn motor moet verversen of bijdoen, gaat die niet eerst de ganse wereld aflopen om mensen te zoeken en spreken die ervaring hebben met olie in hun wagen, maar kijkt die in zijn boekje welke olie dat hij nodig heeft, gaat naar de winkel en kapt die erin.

Als jij reële voorstellen of oplossingen hebt die nuttig kunnen zijn voor anderen geef ze dan, dat wordt zeker gewaardeerd, maar stop a.u.b. met die vaagheid die niets bijdraagt behalve tot verwarring.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
TRUDI



Sinds: 6-3-2011
Berichten: 14
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 9:39 am    Onderwerp: dank Reageer met quote

Dank Eric voor je reactie.

M.vr.gr.,

Trudi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2011 4:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://supersoundproofing.com/forum/index.php/topic,843.0.html handelt ook een beetje over dit onderwerp.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2011 3:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat forum is direct gekoppeld aan http://www.soundproofing.org met moderators uit die commerciële organisatie.
Buiten die beperking door de starre verbinding op de houten draagbalken is die topic hoofdzakelijk flauwe kul.

Ik heb daar vroeger vandaag eens rondgesnuffeld.
Buiten de naam super soundproofing vind ik weinig super aan dat forum.

Ik ken metingen van wanden met blow-in cellulose. Dat ligt ruwweg vergelijkbaar met de traditionele wol. Het risico van die cellulose is lichte inzakking na x tijd bij verticale toepassingen (indien geen licht bindmiddel mee ingespoten wordt). Probleem dat weinig ter zake doet bij horizontale toepassingen.
Dat zijn dus 2 posts die of door de global moderator of via referentie naar de commerciële site gewoon fout en misleidend beantwoord zijn.

'kon niet slapen (beetje ziek, zocht wat afleiding)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2011 7:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Dat forum is direct gekoppeld aan http://www.soundproofing.org met moderators uit die commerciële organisatie.
Buiten die beperking door de starre verbinding op de houten draagbalken is die topic hoofdzakelijk flauwe kul.

Ik heb daar vroeger vandaag eens rondgesnuffeld.
Buiten de naam super soundproofing vind ik weinig super aan dat forum.

Ik ken metingen van wanden met blow-in cellulose. Dat ligt ruwweg vergelijkbaar met de traditionele wol. Het risico van die cellulose is lichte inzakking na x tijd bij verticale toepassingen (indien geen licht bindmiddel mee ingespoten wordt). Probleem dat weinig ter zake doet bij horizontale toepassingen.
Dat zijn dus 2 posts die of door de global moderator of via referentie naar de commerciële site gewoon fout en misleidend beantwoord zijn.

'kon niet slapen (beetje ziek, zocht wat afleiding)


Ik ben ook wat kritisch jegens dat forum, inderdaad vanwege de moderatie door een commerciële organisatie. Dacht echter dat gesproken werd over blow-in absorptie ten opzichte van een situatie zónder spouwvulling. Ben het met je eens dat dergelijke materialen absoluut niet beter zijn dan een standaard mineraalwolvulling.

Mijn excuses, ik moet/mag op vakantie en het lijkt erop dat ik het nodig heb...

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Sje1984
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2012 12:36 am    Onderwerp: Isofloc Reageer met quote

Bedankt voor alle opheldering.

In mijn woning heb ik vrijwel hetzelfde probleem als Alex. Een jaren '30 woning met gipsplafond tegen riet, balklaag en houten vloerdelen er bovenop. De onderbuurvrouw 'zeurt' over geluidsoverlast, ik begrijp dat volkomen. Ze hoort iedere stap die ik zet (of dat nu op sloffen of op schoenen is).

Zelf had ik dezelfde vraag m.b.t. Isofloc, omdat ik er nogal sceptisch over was. Dit bevestigt het, daar ga ik mijn geld niet aan besteden.

Ik ga een ondervloer plaatsen met hierop een zwevende (!!) houten vloer. Daarnaast genoeg absorberende meubels/objecten in mijn kamers, wat schaapjes tegen de wand hangen bijvoorbeeld. En wanneer de onderbuurvrouw nog steeds last heeft, moet ze zelf een zwevend plafond (laten) plaatsen...

Dank en groet, Esther
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.