Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Ik ben kapot, ik kan niet meer!!!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gottie
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2010 10:10 am    Onderwerp: tjee Reageer met quote

Zowwww al flink wat reacties hoewel ik niet alles in detail kan volgen (ik ben maar een leek). Een duidelijk antwoord heb ik dus niet 'tussen de regels door' kunnen lezen.
Wel begrijp ik dus dat ik professionele hulp zal moeten inschakelen, maar ........ vinden die mensen ook wat? Met andere woorden; kunnen ze de bron van het geluid ook daadwerkelijk (altijd) traceren?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2010 11:13 am    Onderwerp: Re: tjee Reageer met quote

gottie schreef:
Een duidelijk antwoord heb ik dus niet 'tussen de regels door' kunnen lezen
....maar ........ vinden die mensen ook wat? Met andere woorden; kunnen ze de bron van het geluid ook daadwerkelijk (altijd) traceren?

Smile Wij hebben ook geen vraag gehoord ....., noch een beschrijving.
Tussen de regels van jouw posts: jij hebt vermoedelijk last van een voor jou niet te identificeren laagfrequent geluid?

Wat jij moet uitzoeken is:
  • Wat hoor je juist?
  • Waar hoor je dit juist? En waar niet?
  • Wanneer hoor je dit juist?
  • Horen anderen dat ook? En waar?
  • Heb je bronnen waar jezelf of buren toegang toe hebben reeds af- en aangezet?
  • Neemt dat geluid toe of af in niveau als je buiten in een bepaalde richting wandelt? Gaat het hier wel over buitengeluid?
  • M.a.w. wat heb je reeds gedaan om naar een mogelijke oorzaak of relatie te zoeken?
Verder als je je ziek voelt en gaat naar een dokter, in 90% of meer van de gevallen weet de dokter exact wat je schort. Maar ook voor een dokter kunnen dingen onduidelijk zijn en blijven en meer en meer en duurder onderzoek vergen.
Dat betekent niet dat je niet naar een dokter zou gaan. Je gaat gewoon naar dezen waar je logisch kan verwachten dat zij de beste oplossing kennen.

Een akoesticus is getraind om dingen op te sporen en herkennen, en heeft hiervoor de nodige meetapparatuur. Dit wil niet zeggen dat hij dit steeds kan vinden.
En het hangt er ook vanaf hoe ver en diep hij moet gaan in zijn onderzoek. Soms hoeft hij zelf te rekenen op medewerking van anderen inzake toegang tot bepaalde faciliteiten en mogelijke bronnen. Het is niet steeds zeker dat hij op dergelijke medewerking kan rekenen.

Dus het identificeren van een geluidsbron kan variëren tussen spotgemakkelijk en goedkoop (hij herkent het probleem zo uit ervaring, eventueel bevestigd door één of een paar eenvoudige metingen), over moeilijk met veel onderzoek en duur (gradueel), tot haast onmogelijk of te duur.
En eens geïdentificeerd kan de oplossing variëren tussen simpel en goedkoop tot haast onmogelijk met alle gradaties tussenin.
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
William
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 1:12 am    Onderwerp: Noice-canceling Reageer met quote

Als u zoekt naar een zeer goede noice-canceling hoofdtelefoon kan ik u de QuietComfort 15 Acoustic Noise Cancelling van Bose (http://global.bose.com/index.html) aanbevele. De hoofdtelefoon is zeer prijzig maar de kwaliteit is voortreffend en ik bezit er zelf een exemplaar van en ik ben zeer tevreden ik heb namelijk tinitus maar door wat rustige muziek is dat geen probleem en luide omgevingsgeluiden worden geëlimineerd (eigenlijk alle omgevingsgeluiden) u kan er ook zeer goed mee slapen door zijn vorm.
Mvg. William
Naar boven
Gerard



Sinds: 22-1-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Zo Jan 02, 2011 2:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo, vervolg op eerste bericht van 22-01-2010

We zijn nu een jaar verder, de brom is het hele jaar aanwezig geweest, en de oorzaak is bekend.
Vanaf begin november is er namelijk nog een geluid waar ik last van heb; een vervelende piepende stofzuigermotor of iets dergelijks... elke tien minuten gedurende twintig seconden wordt er OPZETTELIJK lawaai gemaakt om me te treiteren.
De oorzaak ligt dus bij mijn buurvrouw met dochter. Ik achtte haar in het begin met respect en kon niet en wou niet geloven dat ze tot zoiets in staat zou zijn. Maar helaas... de vervelende brom EN de piep komen toch echt bij de buuf vandaan. Enkele malen vriendelijk verzocht om hier mee te stoppen, met de respons "het komt hier niet vandaan hoor!" Er bestaan dus mensen die niets beters te doen hebben dan hun oor op de muur te leggen en de buurman af te luisteren... tsja.

[edit]
Ik heb haar ook uitgenodigd bij me thuis om er over te praten [zomer 2010], in dat gesprek heb ik het een en ander over mezelf verteld en die informatie wordt nu dus tegen me gebruikt.
[end edit]

Op 8 december en op 9 december heb ik dingen gehoord die me ineens aan het denken hebben gezet en tot verbijstering moeten constateren dat er opzet in t spel is.
Nu creeert dat ook meer spanning in mijn leven, Ik kan inmiddels wel veel meer hebben dan een jaar geleden maar ik word er onrustig en geprikkeld van.
Dit gaat allemaal veel te ver en heb besloten om bewijzen te gaan verzamelen.
Ik las ergens op deze site via een link iets over rechtszaken die behandeld zijn

Onderwerp STICKY [BURENOVERLAST] LEES DIT EERST!!! : het derde bericht heeft een PDF link als titel, klik daarop om dit te lezen.

en daarin word gemeld dat het beste bewijs filmmateriaal is. helemaal mee eens maar hoe? Ik kan dus niet bij de buren voor de ramen gaan staan te filmen. Audio bewijs heb ik al maar daar win je geen zaak mee. Ik ben dus zover dat ik aangifte wil doen van 'onrechtmatige geluidshinder' maar dan moet ik dat wel kunnen bewijzen. TIPS welkom!
wordt vervolgd...


Laatst aangepast door Gerard op Ma Jan 03, 2011 10:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 2:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Mr. Green Jij wordt hier eigenlijk nogal vertroeteld hé? En dat voor een gast ...

Nieuw jaar nieuwe voornemens. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 8:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Gerard ,heeft de stad of gemeente waar je woont geen mediator voor buren-bemiddeling?
De buurtbemiddeling komt eerst met jou praten over de problemen en gaat dan naar de desbetreffende buren waarna een gesprek op hun kantoor moet volgen. Dan kan er gepraat worden op neutraal terrein en duidelijkheid komen met afspraken op papier. Zit zelf in een soortgelijke situatie en heb de buurtbemiddeling ook ingeschakeld maar mijn buuv was zo slim om die om de tuin te leiden helaas. Dat gesprek op kantoor is er nooit van gekomen in mijn situatie en het was even stil tot het controle telefoontje van de mediator geweest was ,daarna ging het feest gewoon verder.
De wijkagent waar ik in het begin contact mee had heeft nooit meer gevraagd hoe het nu is. Mad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gerard



Sinds: 22-1-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 9:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Linda, dankje voor je reaktie,
Ik weet t niet meer, ik vertrouw niemand meer.
Instellingen die je aangeeft en zelfs de orde handhavers doen hier veel te licht over en naar mijn mening is het keihard nodig dat de wet wordt aangepast op onnodig lawaai
Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik zal moeten verhuizen om een ander zijn herrie.
de eerste keer was in Leeuwarden, ik woonde toen in een flatje naast een agressieve man die elk weekend z'n vriendin alle hoeken van de kamer liet zien [echt slaan bedoel ik daarmee].
dit was in 2002. ik ben toen naar 'sportstad' Heerenveen verhuisd [ook een flatje] omdat ik aan ijshockey deed en dacht hier een ietwat sportievere mentaliteit te vinden. zo'n drie jaar daar in alle rust kunnen leven, totdat de brazilianen boven me kwamen wonen met hun dagelijkse feestjes met 20 personen.
en nu dit... [de derde keer dus!!!] Ik heb t helemaal gehad met dit zieke land Nederland. Ben een Fries, geboren en getogen, maar ben er niet trots op.
Ik heb wat geriesd naar verre oorden waarvan ik weet dat de mentaliteit een 10 keer positiever is dan hier. India = vriendelijke mensen, Indonesia = vriendelijke mensen, en de aussies ook.
afijn ik ben aan t potten om niet weer terug te keren.

Ehm dan word t misschien ook tijd om te melden dat ik ADD heb [nee geen H erbij], mijn filters werken niet goed [iets met onvolgroeide receptoren in de hersenen volgens mijn psych] en ik neem dus elk ritselend bladertje en elk fluitend vogeltje en elk overvliegend vliegtuig etc. veel intenser waar dan de gemiddelde persoon. Komt daar nog bij dat ik het zelf nog sterker heb gemaakt door het te trainen, en er mijn vak van te maken, zoals je in het eerste bericht kunt lezen.
groetjes Gerard


Laatst aangepast door Gerard op Ma Jan 03, 2011 10:17 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gerard



Sinds: 22-1-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 9:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oja nog even dit
in mijn eerste bericht schreef ik;

De oplossing zal een actieve zijn, niet een passieve. Dat wil zeggen dat ik de bron wil uitschakelen en geen oordoppen in mijn zeer gevoelige en goed getrainde oren.

Als ik een nacht, huh zelfs een minuut met oordoppen in moet leven dan verga ik van de pijn.
dus je begrijpt hopelijk dat ik me NIET aanpas aan het geluid, nee het geluid past zich aan aan mij!

mijn moeder zei altijd; GEEN DOOIE DINGEN BAAS!


Laatst aangepast door Gerard op Di Jan 04, 2011 12:57 am, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gerard schreef:
oja nog even voor alle sukkels die niet kunnen lezen

Niet zo aardig hè? Niet handig bovendien wanneer je hulp van anderen verwacht...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2011 10:01 pm    Onderwerp: Re: Ik ben kapot, ik kan niet meer!!! Reageer met quote

Die brom is overal en wordt veroorzaakt door Haarp apparatuur.
Zie internet.
Enige oplossing: een plek zoeken, waar het niet gehoord wordt.
Ik heb na 3 x verhuizen dat gelukkig gevonden.
En mensen die dit Horen, zijnn niet gek, integendeel, ik denk normaal,
Maar:: wordt nooit meer anders, alles neemt op dit gebied alleen maar toe...
Vitruvio


Gerard schreef:
Ik ben kapot, ik kan niet meer!!!
dinsdag 26 januari 2010
Na het lezen van vele onderwerpen van lot-genoten in dit forum,
voel ik me iets getroost dat ik niet de enige ben met een brom in huis.
Maar dat neemt helaas het feit niet weg dat ik hier knettergek word!
Ik woon in een rijtjeshuis (beton, bouwjaar nog niet bekend) in een heerlijk rustige buurt. De Tureluurstraat in Heerenveen, Een voormalige bejaardenwoning die nu aan middelbare leeftijd wordt verhuurd. uhm, ik ben 45 Wink In mijn woning is alles goed gestoffeerd, tapijt als vloerbedekking, dikke gordijnen en zelfs aangepast behang (dik geluids-absorberend). en zelf maak ik nooit lawaai.
Heb een high-end headset en die gebruik ik als ik werk en prive naar een muziekje luister.
Want een ander tot last zijn is het laatste wat ik wil.
Ik als geluidstechnicus (luidsprekerbouwer) weet het een en ander van geluid en ondertonen.
Vanaf begin december 2009 is er in mijn woning een diepe pulserende brom aanwezig.
en daarvoor (herfst 2009) heb ik de brom al enkele malen gedurende enkele dagen waargenomen,
dat is wel te doen, daar kom ik wel doorheen maar nu duurt het al bijna twee maanden 24/7 met de bijbehorende slapeloze nachten. Ik ben kapot, ik kan niet meer!!! Help!
vanaf 8 januari stevige hoofdpijn omdat ik probeer het geluid 'weg te denken'.
De Brom is door de medewerker van de verhuurder ook geconstateerd,
en als ik in een andere woning ben hoor ik m niet.
Dus dat sluit Tinitus uit.
Wat ik intussen ook heb ontdekt is dat 'het geluid' door de bevroren grondlaag verder kan resoneren dan gewoonlijk,
maar dan rijst bij mij het argument dat het gedurende de eerdere waarnemingen, dus zonder vorst was.
Dat spoort dan ook weer niet.
Lees ik in andere onderwerpen dat het zelfs een zendmast verderop of een windmolen kan zijn.
Even dacht ik dat het een wissel-verwarming naast het spoor was, dat is 800 meter hiervandaan.
Ik ben al meerdere malen snachts op pad geweest om te zoeken maar de buiten geluiden overtreffen alles.
steeds meer vragen ontstaan in m'n hoofd.
Heb de water-leverancier gebeld of er misschien pompen in de grond zitten die kunnen brommen.
Er word belooft onderzoek naar te doen en ik zou terug gebeld worden hierover - maar na een week nog niets vernomen.
Ben inmiddels zo moe dat er weinig meer gebeurt, normaal werk ik thuis zo'n twaalf tot veertien uur per dag (met plezier hoor!).
Ik denk er nu aan om metingen te laten doen en hopelijk een oorzak te vinden om die dan te elimineren.
Want ik ben door deze rusteloze situatie zo boos dat ik bijna ruzie met mijn buuf had.
Dat gaat te ver dacht ik, en ben maar eens aan de studie gegaan en heb deze site gevonden, Goddank.
Het meest vervelende van deze situatie is dat niemand me gelooft,
oké, de medewerker van de woningstichting heeft de Brom ook waargenomen, maar om me heen word ik uitgelachen en nagekeken. Dat doet pijn in je hart en ziel !
De oplossing zal een actieve zijn, niet een passieve. Dat wil zeggen dat ik de bron wil uitschakelen en geen oordoppen in mijn zeer gevoelige en goed getrainde oren.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2011 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

HAARP op Wikipedia.

Sorry, maar ik zie geen enkele reden om lokale zenders, ver hier vandaan (Noorwegen als dichtsbijzijnde locatie), ongeacht hun vermogen, als oorzaak aan te wijzen.

Complottheorieën zijn leuk, maar wat mij betreft niet meer dan dat. HAARP is in verband gebracht met allerlei verschijnselen zoals ziekte, straling, klimaatverandering en (nu) dus ook met laagfrequent geluid (wereldwijd?). Voor mij valt dit in dezelfde categorie als de claim dat de large hadron collider van het CERN een zwart gat zou genereren dat de aarde zou verzwelgen.

Verder is het net als religie: als het je helpt om erin te geloven is het prima! Very Happy
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Henk 198
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 10, 2011 12:50 pm    Onderwerp: Geluid Reageer met quote

Misschien moet je eens kijken op XXXX.
Zij hebben een geluidswerende coating die geweldig tegen geluidsoverlast helpt. Het heet XXXX of zo.
Je kunt het als een spacklaag op de muur aanbrengen en het absorbeert geluid.

*EDIT* Dit riekt naar SPAM, bovendien is een absorptiemateriaal (dat bij dergelijke dikten enkel hoogfrequent enigszins effectief is) niet de oplossing voor de hier besproken problematiek. De term 'geluidwerend' is bovendien erg vaag.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Mrt 10, 2011 1:22 pm    Onderwerp: Re: Geluid Reageer met quote

Henk 198 schreef:
Misschien moet je eens kijken op XXXX.
Zij hebben een geluidswerende coating die geweldig tegen geluidsoverlast helpt. Het heet XXXX of zo.
Je kunt het als een spacklaag op de muur aanbrengen en het absorbeert geluid.

*EDIT* Dit riekt naar SPAM, bovendien is een absorptiemateriaal (dat bij dergelijke dikten enkel hoogfrequent enigszins effectief is) niet de oplossing voor de hier besproken problematiek. De term 'geluidwerend' is bovendien erg vaag.

Of de poster hier zelf in geloofde of niet, of het gewoon spam is, is mij onduidelijk, maar de terecht verwijderde link is volslagen onzin:

Een quote
Quote:
Veroorzaakt u geluidsoverlast met uw horeca onderneming, of heeft u last van
geluidsoverlast van uw buren?
Dan kunnen wij u helpen!
Hoe? ….. met XXXX .
<knip>
Als u 5 millimeter XXXX aanbrengt op uw ondergrond, bereikt u hetzelfde effect als met dikke geluidswerende wanden, Naast de ruimte van al snel 40cm. die u met andere isolatiemethodes kwijt zou zijn is deze compound ook nog in één dag aan te brengen.

Dit valt onder de benoeming: volslagen onzin tot commercieel bedrog of oneerlijke reclame .....
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mrt 10, 2011 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik het volkomen mee eens Eric!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gerard



Sinds: 22-1-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Vr Apr 22, 2011 11:00 am    Onderwerp: nieuws voor noordelijke provincies Reageer met quote

Hallo,
T is een poosje iets rustiger geweest maar sinds eind februari 2011 is de bromtoon weer in alle hevigheid aanwezig,
na nieuw onderzoek kreeg ik van een meedenkend persoon een krantenknipsel uit de Leeuwarder Courant van 24 maart 2011 met als kop: TOENEMENDE OVERLAST DOOR ZWARE BROMTONEN.
daarin word verwezen naar een belangengroep in de Provincie Groningen.

zie
www.laagfrequentgeluid.nl

Dus voor ons noorderlingen is er hoop...
er worden nieuwe metingen gedaan door de NAM.

Ik heb me aangemeld bij deze groep mede-lotgenoten.
En houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
groetjes Gerard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.