Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

lawaaioverlast van buren, huis is gehorig en buren rumoerig.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruby



Sinds: 1-5-2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2010 8:00 am    Onderwerp: lawaaioverlast van buren, huis is gehorig en buren rumoerig. Reageer met quote

Ik heb nu een jaar geleden nieuwe buren gekregen, ik huur mijn huis en toen mijn vorige buren vertrokken is de woning naast mij verkocht. De persoon die de woning heeft gekocht verhuurt deze aan zo'n 8 chineze studenten.

Ik heb mij in het begin goede buur getoond door ze keer thee aan te bieden, de gebruiksaanwijzing van de wasmachine in het Engels uit te printen, voor ze te tolken toen 1 taxi nodig had en iets moest ruilen in de winkel.

Zij daarentegen, passen zich niet aan, ze schreeuwen, slaan met (kast)deuren, stampen door t huis, op en af de trap. Ik ben er meerdere malen naar toe geweest datg luidruchtig zijn. Eerst begonnen ze met smoesjes, dat deden de buren ernaast, zij waren niet thuis, lagen al op bed, bladiebla. Ik ben al geslagen door een bewoner omdat ik zei dat ze tekeer gingen als beesten, iemand een beest noemen schijnt belediging in Chinees te zijn. Heb nog uitgelegd dat t normale uitdrukking is in NL. Maar hij bleef schreeuwen en vloog mij aan.

Nu ben ik de afgelopen week elke nacht na 0.00 wakker geworden als ik om 23.00 op bed was gegaan vanwege hun, ze zijn dan aan het koken met veel kabaal, slaan de kastdeurtjes dicht, praten erg luid (zeg maar schreeuwen) ipv dingen snijden hakken ze het kapot, stampen. Vannacht was t weer lawaai na 0.00, en het begon voor 7.00 weer.

Er heen gaan heeft geen zin, ze negeren je. Politie bellen is qua belkosten duur en deze hebben geen tijd of vinden het wel meevallen. Ik heb nu iemand van de woningstichting, de wijkagent en iemand van de gemeente er bij betrokken...Heb hun huisbaas ook benaderd (deze reageert onverschillig en maakt na 22.oo ook lawaai als ie langskomt)

Maar ik knap helemaal af door het slaapgebrek, ik zit er compleet door. Oordopjes zijn geen optie, ivm gevoeligheid huid voor dat materiaal en het geluid gaat er door van hun, en ik hoor dan mn wekker niet. Op andere slaapkamer slapen ook niet, ik moet dan op 1 persoonslogeerbed waar hun geluid ook nog te horen is...

WIE geeft raad/advies? Juridisch? Geluidsaanpassing? Wie herkent dit en kan mij helpen met tips? Of wie kent dit en wil er ook over praten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2010 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je deze sticky al gelezen?
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=586
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Ruby



Sinds: 1-5-2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2010 6:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja die had ik gelezen, ook al eerder, tja ik ben er al naar toe geweest, meerdere malen zelfs, hun netjes en rustig verteld dat ze rumoerig waren, daarbij voorgelogen, bedreigd en mishandeld.....

Ik heb nu de wijkagent en gemeente en woningcorporatie ingelicht. Ik heb de huisbaas van deze studenten gevraagd om een gesprek over geluidsisolatie. Heel veel afwachten dus....

De volgende stap als dit niets oplevert is een juridische begrijp ik uit de link die je hebt geplaatst, maar ik weet niet hoe sterk ik in deze zal staan en of ik dan mijn leven nog zeker ben... (aangezien 1x vragen of t zachter mocht genoeg was om me te slaan)

Maar wel bedankt voor je reactie Eric en voor de link....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2010 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ruby schreef:
Ja die had ik gelezen, ook al eerder, tja ik ben er al naar toe geweest, meerdere malen zelfs, hun netjes en rustig verteld dat ze rumoerig waren, daarbij voorgelogen, bedreigd en mishandeld.....

Ik heb nu de wijkagent en gemeente en woningcorporatie ingelicht. Ik heb de huisbaas van deze studenten gevraagd om een gesprek over geluidsisolatie. Heel veel afwachten dus....

De volgende stap als dit niets oplevert is een juridische begrijp ik uit de link die je hebt geplaatst, maar ik weet niet hoe sterk ik in deze zal staan en of ik dan mijn leven nog zeker ben... (aangezien 1x vragen of t zachter mocht genoeg was om me te slaan)

Maar wel bedankt voor je reactie Eric en voor de link....


Bij mishandeling door je buren zou ik in alle gevallen formeel aangifte doen bij de politie...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Ruby



Sinds: 1-5-2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2010 1:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik uiteraard gedaan, deze wist mij te vertellen dat de zaak toch geseponeerd zou worden, aangezien er geen getuige van mij bij was (wel vriendin van mishandelaar) en omdat ikgeen zichtbaar letsel had....

Buren zijn nu nachtje weg, wat heb ik heerlijk rustig geslapen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.