Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluiden onderburen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2010 11:43 am    Onderwerp: geluiden onderburen Reageer met quote

Ik heb sinds kort een flat gekocht in Amsterdam (bouwjaar 1992) van de woningbouwvereniging. Bewust heb ik een flat gekocht op de bovenste verdieping uit een redelijk recent bouwjaar. De buurvrouw naast mij hoor ik nooit, maar de onderburen wel. Het gaat hier om een vrij groot en rumoerig gezin. Hoewel ze geen harde muziek draaien, hoor je wel vaak hard praten, ruzies, slaande deuren, badkamergeluiden, de deurbel enzovoort. Ik heb in andere huizen ook altijd geluiden van de buren gehoord, maar nog nooit van de onderburen. Ik heb het idee dat het niet zozeer door de vloer komt, maar door de scheidingswanden in mijn woning. Vooral in mijn slaapkamer en in het keukengedeelte (bij het ketelhok) hoor ik leefgeluiden van de onderburen. Het verbaasd me vooral omdat ik dit niet in een redelijk nieuw huis verwacht. Heeft iemand een advies om deze leefgeluiden enigszins te verminderen? Alvast bedankt.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2010 11:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is er wellicht in de keuken (bij het ketelhok) een schacht die doorloopt naar onderliggende apparatementen en waardoor bijvoorbeeld verwarmingsbuizen en leidingen voor (centrale) afzuigingen lopen?

Dergelijke schachten kunnen een fors geluidslek vormen, afhankelijk van hoe ze zijn afgetimmerd.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Rob
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2010 2:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Is er wellicht in de keuken (bij het ketelhok) een schacht die doorloopt naar onderliggende apparatementen en waardoor bijvoorbeeld verwarmingsbuizen en leidingen voor (centrale) afzuigingen lopen?

Dergelijke schachten kunnen een fors geluidslek vormen, afhankelijk van hoe ze zijn afgetimmerd.


Ja, daar dacht ik zelf ook aan en op de bouwtekening ziet dat er ook zo uit. Bij de slaapkamer is ook een muur waar de halofoon/deurbel aan hangt. Met het meten van stroom kwamen we erachter dat deze muur ook vol leidingen zit. Verklaart dat ook het tweede geluidslek. Wat kan ik daar aan doen en is dat enigszins betaalbaar? Bedankt.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2010 2:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De schacht zou je kunnen aftimmeren aan buitenzijde. Voor stemgeluiden voldoet veelal een voorzetconstructie wel.

Lekken via doorgetrokken leidingen zou ik aanvankelijk eenvoudig proberen op te lossen door gaten 'dicht te proppen'. Veel meer kun je er eigenlijk niet aan doen. Wellicht zijn de leidingen niet meer in gebruik of onvoldoende diep in de muur opgenomen.

Halofoon = Hallofoon = Parlofoon? Kende de term helemaal niet, maar heb even geGoogled. Het is de (video?)intercom neem ik aan.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
rob
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2010 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
De schacht zou je kunnen aftimmeren aan buitenzijde. Voor stemgeluiden voldoet veelal een voorzetconstructie wel.

Lekken via doorgetrokken leidingen zou ik aanvankelijk eenvoudig proberen op te lossen door gaten 'dicht te proppen'. Veel meer kun je er eigenlijk niet aan doen. Wellicht zijn de leidingen niet meer in gebruik of onvoldoende diep in de muur opgenomen.

Halofoon = Hallofoon = Parlofoon? Kende de term helemaal niet, maar heb even geGoogled. Het is de (video?)intercom neem ik aan.


Ja, de deurbel met intercom in de hal. Ik zie alleen nergens openingen. Alles lijkt te zijn afgetimmerd, zowel bij het ketelhok als bij de muur die de hal van de slaapkamer scheidt. De schacht zit (kijkend naar de bouwtekening) tussen de natte ruimte en het ketelhok in.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.