Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

brommend geluid in huis , ook als hoofdschakelaar uit is.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lunetten
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jul 09, 2009 6:25 pm    Onderwerp: Re: Ventilatiesysteem Reageer met quote

Gast schreef:
Nienke schreef:
dat wil ik ook graag weten die link
ik woon ook in lunetten en ik heb last van het ventilatiesysteem op het dak niet normaal meer!!!

wil even kijken of daar meer last van hebben....

wat een verschrikking


Ik heb ook ontzettend last van dat ventilatiesysteem (in lunetten). Ik ben wel eens het dak opgeklommen, wat blijkt? Je kunt ze gewoon uitzetten.


Maar daar hebben de buren onder mij dus wel last van, dus ik heb ze maar weer aangezet, maar soms, als ik het FF echt beu ben, gaan ze gewoon een uur of 2 uit Very Happy
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 10, 2009 10:46 am    Onderwerp: Re: Ventilatiesysteem Reageer met quote

Gast schreef:
Nienke schreef:
dat wil ik ook graag weten die link
ik woon ook in lunetten en ik heb last van het ventilatiesysteem op het dak niet normaal meer!!!

wil even kijken of daar meer last van hebben....

wat een verschrikking


Ik heb ook ontzettend last van dat ventilatiesysteem (in lunetten). Ik ben wel eens het dak opgeklommen, wat blijkt? Je kunt ze gewoon uitzetten.


Ja, dakventilatoren hebben een werkschakelaar. Of het echter de bedoeling is? Straks moet je posten op www.vochtprobleemforum.nl... Rolling Eyes
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Lunetten
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jul 10, 2009 7:03 pm    Onderwerp: Re: Ventilatiesysteem Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Gast schreef:
Nienke schreef:
dat wil ik ook graag weten die link
ik woon ook in lunetten en ik heb last van het ventilatiesysteem op het dak niet normaal meer!!!

wil even kijken of daar meer last van hebben....

wat een verschrikking


Ik heb ook ontzettend last van dat ventilatiesysteem (in lunetten). Ik ben wel eens het dak opgeklommen, wat blijkt? Je kunt ze gewoon uitzetten.


Ja, dakventilatoren hebben een werkschakelaar. Of het echter de bedoeling is? Straks moet je posten op www.vochtprobleemforum.nl... Rolling Eyes


Laughing
Naar boven
Nienke
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2009 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok hoi! Dat betekent dus dat dit een bekend probleem is...
Ik heb de woningbouw gebeld maar die doen er niet veel aan is mijn ervaring... toch denk ik dat het bij mij om een verouderd systeem gaat waar de motor gewoon teveel geluid maakt. Je hoort hem namelijk overdag ook gewoon op straat loeien terwijl hij drie hoog staat.

Ik ben wel benieuwd of we niet toevallig last hebben van hetzelfde soort systeem dus als je me wilt mailen kimbra@live.nl

groeten
Nienke
Naar boven
Lunetten
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2009 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nienke schreef:
Ok hoi! Dat betekent dus dat dit een bekend probleem is...
Ik heb de woningbouw gebeld maar die doen er niet veel aan is mijn ervaring... toch denk ik dat het bij mij om een verouderd systeem gaat waar de motor gewoon teveel geluid maakt. Je hoort hem namelijk overdag ook gewoon op straat loeien terwijl hij drie hoog staat.

Ik ben wel benieuwd of we niet toevallig last hebben van hetzelfde soort systeem dus als je me wilt mailen kimbra@live.nl

groeten
Nienke


Die ventilatoren van mij die hoor je in principe niet, tenzij je er gevoelig voor bent (zoals ik). Die van jou maakt blijkbaar een enorme herrie, daarvoor moet je toch bij de woningbouw wezen. Als die niets willen doen zou ik me melden bij de GGD, die hebben daarvoor een speciale afdeling die zich hier mee bezig houd. Succes!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lunetten schreef:
Nienke schreef:
Ok hoi! Dat betekent dus dat dit een bekend probleem is...
Ik heb de woningbouw gebeld maar die doen er niet veel aan is mijn ervaring... toch denk ik dat het bij mij om een verouderd systeem gaat waar de motor gewoon teveel geluid maakt. Je hoort hem namelijk overdag ook gewoon op straat loeien terwijl hij drie hoog staat.

Ik ben wel benieuwd of we niet toevallig last hebben van hetzelfde soort systeem dus als je me wilt mailen kimbra@live.nl

groeten
Nienke


Die ventilatoren van mij die hoor je in principe niet, tenzij je er gevoelig voor bent (zoals ik). Die van jou maakt blijkbaar een enorme herrie, daarvoor moet je toch bij de woningbouw wezen. Als die niets willen doen zou ik me melden bij de GGD, die hebben daarvoor een speciale afdeling die zich hier mee bezig houd. Succes!


Ik heb in het verleden wel eens een dakventilator losgekoppeld van de onderliggende leidingen om trillingsoverdracht (laagfrequent) te reduceren. Misschien is dit de oorzaak van het probleem? Je ervaart het geluid binnen ten gevolge van de 'eigen' installatie, neem ik aan? In andere gevallen zou je toch moeten denken aan dempers.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nienke
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 22, 2009 5:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank allen voor de reactie's!

vandaag iemand langs geweest die blijkbaar wel verstand had van zaken (zijn collega had dat blijkbaar niet) wat bleek... de ventilatie draaide de verkeerde kant op!
Ik was ook enorm opgelucht dat hij gelijk al hoorde dat het niet goed was... Je gaat denken dat het aan jezelf ligt...

Voor geluidsgevoeligen is het echt moeilijk leven af en toe...
ik ben nu blij heb echt als een roosje liggen slapen vanmiddag nadat ik eerst een week het huis heb moeten ontvluchten...

xxx
Nienke
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.