Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Plafond zwaarder maken tegen loop gedreun?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2019 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jowi schreef:
Ik heb via-via wat contacten in de audiowereld om advies gevraagd. Dit zijn o.a. mensen die professionele opnamestudio's en zeer extreme huisbioscopen bouwen en inrichten. Uiteraard zijn zij meer met akoestiek bezig, en proberen zij eerder geluid niet te laten ontsnappen, dus dit is een beetje buiten hun comfort zone maar ik hoop daar toch nog wat advies en inzicht van te krijgen... ben benieuwd.


Ik ben ook benieuwd.
Maar waarom vraag je niet je buurman om even op de vloer te stampen terwijl jij dat opneemt met een goede microfoon en een computer met USB-soundkaart?
Dan zie je wat er gebeurt en dan kunnen al die professionals er wellicht ook iets zinnigs over zeggen Smile.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
jowi



Sinds: 26-1-2019
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal het eens proberen op te nemen. Ben ook wel benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
jowi



Sinds: 26-1-2019
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 04, 2019 3:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kleine update; de bovenbuurman is door de VVE aangesproken op gedrag wat ie vertoonde ('s nachts harde muziek, een schreeuwend grietje op de binnenplaats waar ie ruzie mee zat te maken etc). Meneer wil er natuurlijk niet uitgezet worden en is sindsdien een stuk rustiger. Ik hoor hem ook veel minder lopen nu. Het is zelfs zoveel verminderd dat er mee te leven is op deze manier... voorlopig dan, want het blijft een rare figuur.

Aan de andere kant, ik ben per 1 april overcompleet verklaard dus ik mag ander werk gaan zoeken, dus ik ga sowieso geen duizenden euro's nu uitgeven aan een plafond in deze onzekere tijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2019 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoop dat alles (ook een nieuwe baan vinden) goed uitpakt!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
jowi



Sinds: 26-1-2019
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2019 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Naast het gebonk en gestommel van de bovenburen heb ik ook al jaren last van waterslag, doordat de leidingen in dit gebouw niet goed vastgelegd zijn op de vloeren (en niemand daar bij kan zonder vloeren te slopen). Ik heb in mijn appartement inmiddels ten einde raad alles opgengebroken en leidingen echt goed vastgelegd, maar mijn buren niet. Heb ook slagdempers geplaatst, daar waar de leidingen bij mij binnenkomen. Helpt allemaal marginaal. Slagdempers moet je daar plaatsen waar het probleem optreed (bij de buren) maar ja, die werken niet mee. Meer kan ik niet doen aan de leidingen, het is al een stuk minder, maar toch, zodra de buren een kraan open en dicht doen, hoor ik vaak een harde tik in de leidingen. Geloof me, ik heb er alles aan gedaan. Dit is niet op te lossen zonder dat in het gebouw alle vloeren worden opengebroken en alles opnieuw wordt aangelegd.

Daarnaast komen hier om het gebouw heen meer en meer studenten te wonen. Dat is zulk asociaal luidruchtig volk, niet normaal. We bellen regelmatig politie wegens geluidsoverlast. Die gasten zitten dan met 20-30 man in zo'n huisje te schreeuwen en te joelen, op balkons, staan in hun tuintjes te pissen. Verschrikkelijk volk. En als je dan na een hoop ruzie en tussenkomst van politie en buurtbestuur etc. de boel onder controle hebt, zijn ze klaar met studie en komt er een nieuwe lading, en begint alle ellende weer opnieuw. Er worden hier zelfs complete, dure appartementen gekocht door paps en mams, omdat ze geld teveel hebben, en dan kan zoonlief er met een studievrindje lekker gratis wonen. Nou die slopen letterlijk dat hele huis, niet normaal.

Dan zit er nog een kinderdagverblijf iets verderop... niet zo heel veel last van zolang de wind goed staat, anders is het alsof er varkens geslacht worden, zo'n geschreeuw. Het is ook zo'n 'vrije' heppie de peppie kdv, dus de leiding vind dat ze de kinderen lekker hun gang moeten laten gaan. Dus die doen NIETS als er geschreeuwd wordt. De kinders 'moeten zich immers ook uiten'. Dat soort nonsens.

Zo zijn er nog wel meer dingen... de wanden vd appartemenden zijn sowieso dun, dus gepraat op de galerijen etc. is heel goed te horen.

Lang verhaal kort, ik heb besloten de boel te verkopen. Ik ga weg uit de stad, sterker nog, ik wil verhuizen naar Friesland. Ben er al werk aan het zoeken. Ben er klaar mee. Ik ga hier of dood aan een hartaanval omdat ik me erger aan alles en nog wat, of ik kom een keer de verkeerde tegen, of ik moet alles maar slikken, en krijg ik ongetwijfeld allemaal lichamelijke en geestelijke problemen omdat er geen uitweg is. Weg hier. Ben de drukte en de files ook zat, en ook de agressie in verkeer en buiten op straat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.