Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidslek stopcontact

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Simone
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jan 15, 2019 4:45 pm    Onderwerp: Geluidslek stopcontact Reageer met quote

Hallo,

Ik woon bijna een jaar in mijn appartement, van 3 jaar oud.
Sinds het begin heb ik in mijn slaapkamer ontzettend last van een geluidslek in een muur net naast mijn bed, uit één plek van die muur kan ik mijn buurvrouw horen of ze naast mij staat, en helaas dus ook haar tv. Letterlijk kan ik het verstaan. Het geeft echt een speaker effect, want je hoort het door heel mijn kamer.
Mijn slaapkamer grenst aan haar keuken, op de hoogte van dit geluidslek zit aan haar kant een stopcontact maar aan mijn kant niet.

Welke mogelijkheden zijn er om het stopcontact van mijn buurvrouw aan te passen, isoleren?
Ik kan niets terugvinden hierover. Woningbouwverening is ook niet bepaalt behulpzaam.
Naar boven
Simone
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2019 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stopcontact zit in een betonnen muur van 20 cm.
Geen verdere isolatie of spouwmuur.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2019 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien d.m.v. dichtsmeren van het het gat en het plaatsen van een opbouw stopcontact.

Ik vraag me af of het wel écht door dat ingebouwde stopcontact komt. Je zou het bij de buurvrouw eens kunnen afdekken (kapje verwijderen en er een 18 mm multiplex plaat o.i.d. voor houden, vlak tegen de muur) om te kijken of het dan significant minder wordt.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Simone
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jan 18, 2019 11:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er vandaag achter gekomen (er is eindelijk op bouwtekeningen gekeken, door woningbouwvereniging) dat er ook precies op die plaats een pijp loopt waar alle kabels doorlopen. Deze is in het beton gestort. Is dit wellicht de boosdoener? Wat zouden ze hier nog aan kunnen doen?
Naar boven
Simone
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een familielid heeft vandaag het behang weggetrokken op die plek, omdat het ook wat holler klonk als je er op klopte. En er zit een flinke diepe scheur in de muur, van beneden tot boven ruim 12cm van de 20cm diep.
En het grootst net op de plek waar het stopcontact van mijn buren zit. En dus die pijp met kabels.
Hier zal de woningbouwvereniging wel wat mee moeten.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2019 6:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Simone schreef:
Een familielid heeft vandaag het behang weggetrokken op die plek, omdat het ook wat holler klonk als je er op klopte. En er zit een flinke diepe scheur in de muur, van beneden tot boven ruim 12cm van de 20cm diep.
En het grootst net op de plek waar het stopcontact van mijn buren zit. En dus die pijp met kabels.
Hier zal de woningbouwvereniging wel wat mee moeten.


Lijkt me ook. Een duidelijke oorzaak gevonden! Goed gedaan!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Simone
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 4:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag is de scheur verder opengebikt.
het is een scheur onstaan bij de bouw. De twee betonbloken die in elkaar moesten passen, hebben dat helaas niet gedaan. Daarna is alleen een beetje dichtgemaakt, en is er behang overheen gegaan.

De scheur is opgevuld met purschuim en speciale kit.
Helaas heb ik al gehoord, dat dit totaal geen verandering geeft.
Is een voorzetwand nu nog een optie?
Naar boven
Simone
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ter verduidelijking op mijn laatste bericht. Het is dus een fout in de bouw met prefab, daar kan nu niets meer aan veranderd worden.
Gebeurt dit vaker? En hoe kan het nog zo goed mogelijk opgelost worden?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Simone schreef:
Ter verduidelijking op mijn laatste bericht. Het is dus een fout in de bouw met prefab, daar kan nu niets meer aan veranderd worden.
Gebeurt dit vaker? En hoe kan het nog zo goed mogelijk opgelost worden?


"Als ge't nie mèr wit, PUR en kit!" is een soort gevleugelde uitspraak in de bouw. Dit is natuurlijk niet de manier om een dergelijk lek te dichten. Daar is namelijk veel meer massa voor nodig. De scheur zo diep mogelijk dichtsmeren (bij voorkeur aan BEIDE kanten van de muur) met cement zal al een stuk beter zijn dan PUR.

Het principe van een voorzetwand gaat uit van het gesloten zijn van de bestaande wand. Een voorzetwand gaat wel een verbetering geven, maar het (provisorisch gerepareerde) lek in de betonnen wand is de beperkende factor.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.