Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Luchtgeluiden in ventilatiekanaal?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AT47
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2018 9:19 am    Onderwerp: Luchtgeluiden in ventilatiekanaal? Reageer met quote

Misschien een beetje raar maar heb het gevoel dat geluiden van de buren in het kanaal van onze mechanische ventilatie terecht komen.Dus vooral in de badkamer en op de wc. Daar kan je radio, tv, gesprekken etc van de buren goed volgen. De kamers grenzen ook niet aan het huis van de buren. Heeft iemand ervaring daarmee?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 9:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lopen de kanalen wellicht in een gezamenlijke schacht naar het dak?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Petra
Gast





BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gisteren de buizen van de wtw in de keuken dichtgepropt met oude handdoeken en ik moet zeggen, het helpt tegen de geluiden uit de keuken van de buren. Ik hoor ze voornamelijk in de keuken , de badkamer en het toilet. De buurmeisjes gillen nogal en nu hoor ik het gedempt. De wtw gebruiken wij overigens niet, het is een installatie uit 2005, evenals het huis.
Naar boven
AT47
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2018 8:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan helaas de buizen niet dicht propen want ik heb de ventilatie ja nodig. Voor zover ik het op de zolder zie, zie ik geen gezamelijke schacht. De installatie is bij ons niet aan de wooningsscheidende wand.
Naar boven
Nora
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2018 4:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat doe ik als een gemeenschapelijke schacht naar het dak bestaat? Valt daar ergens iets te isoleren? Ik heb echt geen idee en vind ook via Google niks nuttigs. Alvast bedankt!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2018 5:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nora schreef:
Wat doe ik als een gemeenschapelijke schacht naar het dak bestaat? Valt daar ergens iets te isoleren? Ik heb echt geen idee en vind ook via Google niks nuttigs. Alvast bedankt!


Bij een gedeeld / gemeenschappelijk kanaal kan geluid van buren overlast veroorzaken. In tegenstelling tot wat veel mensen aannemen gaar geluid in een kanaal ook 'tegen de (lucht)stroom in'. Oplossingen zijn goed onderhoud van de afzuiginstallatie(s) en dempers in de kanalen naar de afzonderlijke woningen. Indien op het dak een centrale afzuigventilator is voorzien, kan een demper aan de aanzuig in elk geval het geluid van de ventilator effectief dempen. Overdracht tussen woningen neemt daar (helaas) níet mee af.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.