Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Bedrijf in flat

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sofi
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2018 9:00 am    Onderwerp: Bedrijf in flat Reageer met quote

We wonen al een tijdtje in een flat van de jaren 70 en we moeten continu naar onze bovenburen luisteren. Het gaat vooral over loopgeluiden, renende kinderen, kastdeuren dichtslaan, dingen op de vloer laten vallen. In de ochtend word je gewoon wakker van dat herrie boven en s' avonds kan je niet in slaap vallen, want soms hoor je plotseling klappen op je hoofd tot 2-3 uur s' nachts. Boven woont een mevrouw met 2 jongens, tieners. In het begin hebben we geprobeerd rustig met haar overleggen, maar de lastte keer dat we bij haar gingen werd ze kwaad. Alle buren zeggen dat de vorige eigenaren van het appartement hebben vaak ruzies met haar gehad, tot het moment dat het niet meer kon en ze gingen verhuizen.
Sinds kort hebben we ontdekt dat de bovenbuurvrouw heeft een schoonheidssalon bij haar thuis en dat verklaart waarom we steeds mensen met hun schoenen aan horen lopen boven.
We weten niet meer wat we moeten doen, want je wilt gewoon je rust als je thuis van werk komt, en in het weekend wil je ook thuis kunnen zijn, zonder irritaties en stress. Het enige oplossing dat we hebben gedacht is te verhuizen,maar we hebben zoveel tijd en geld in dat huis gestopt, dat het zou heel heel jammer zijn en bovendien het huis bevalt ons helemaal en we willen niet weg.?Is dat nou zo makkelijk dat iemand een vergunning voor schoonheidssalon in een flat kan krijgen?zijn er geen voorschriften voor?want ik denk dat het is een beroep waar je veel klanten per dag kan hebben, en dat is dan overlast voor de buren.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2018 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Indien een huurflat, informeren bij de woningbouwvereniging...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Sofi
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2018 10:48 am    Onderwerp: bedrijf in flat Reageer met quote

Het is helaas geen huurappartement, de mevrouw is de eigenaresse.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2018 10:59 am    Onderwerp: Re: bedrijf in flat Reageer met quote

Sofi schreef:
Het is helaas geen huurappartement, de mevrouw is de eigenaresse.


Misschien via de gemeente (bestemmingsplan)? Ik zou er niet zomaar van uitgaan dat de mevrouw een vergunning (nodig) heeft voor haar werkzaamheden.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Sofi
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2018 6:00 pm    Onderwerp: bedrijf in flat Reageer met quote

maar als je een vergunning gaat bij de gemeente aanvragen om een bedrijf aan huis te beginnen moeten ze dan eerst de bestemmingsplan niet bekijken?logisch nadenken Rolling Eyes
Naar boven
Sofi
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2018 6:06 pm    Onderwerp: Bedrijf in flat Reageer met quote

KvK inschrijving heeft ze wel en officiele website waar je online je afspraak kan maken. Het is gewoon niet normaal dat iedereen kan zomaar naar binnen(ik bedoel haar klanten),want je weet maar nooit wie er kan in de flat komen. Ik heb me ook afgevraagd moeten zulke bedrijven geen eigen ingang hebben?ik dacht altijd dat flats meer veilig zijn, maar ja... Sad
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2018 7:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.ondernemersplein.nl/regel/bedrijf-aan-huis-melden/
Naar boven
milieuadviseur



Sinds: 3-9-2013
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 4:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Uw buurvrouw mag een bedrijf aan huis hebben mits dit is toegestaan binnen het vigerende bestemmingsplan. Is dat niet het geval, dan zal ze een binnenplanse ontheffing (waar dat mogelijk is) of een buitenplanse ontheffing (ik ken het bestemmingsplan niet) moeten aanvragen. Dit moet ze dan geregeld hebben met een omgevingsvergunning. U kunt bij uw gemeente een WOB-verzoek indienen voor het opvragen van een dergelijke vergunning.

Succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Sofi
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 2:27 pm    Onderwerp: bedrijf in flat Reageer met quote

Dat heb ik gevonden in het bestemmingsplan:
c. bedrijven, detailhandel, dienstverlening, horeca en welzijnsvoorzieningen zijn uitsluitend op de begane grond toegestaan

dat lijkt me wel heel logisch, want iedereen weet hoe gehorig flats zijn, maar zou het ook zijn dat je kan een “speciale” vergunning aanvragen voor een diensverlijnende bedtijf aan huis? Rolling Eyes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.