Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Papagaaienlawaai bij de buren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Christine_gast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 2:19 pm    Onderwerp: Papagaaienlawaai bij de buren Reageer met quote

Onze nieuwe buren hebben een volière met papegaaien in de tuin. Deze vogels maken een hoop herrie.
Mijn vraag is, wat kan ik doen?
Op langere termijn vind ik dat geluid van die vogels toch irritant.
Is het überhaupt toegestaan in een woonwijk?

Met vriendelijke groeten

Christine
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 2:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Christine! Lees ook even hier...

PS: Één keer je vraag stellen is voldoende hoor Very Happy.... Geduld, de antwoorden komen vanzelf...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Christine
Gebruiker


Sinds: 10-4-2007
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 9:19 pm    Onderwerp: Om het huis Reageer met quote

Ik kon de erste bijdrage niet vinden, daarom heb ik het nog een keer geschreven.
Het Nederlands was in de 2.uitvoering beter.

Sorry!!!

Groeten

Christine
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 9:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal niet erg.

Je kunt (volgens mij alleen als je een geregistreerd lid bent) je bericht aanpassen door rechtsboven in je bericht op te klikken...

Je eerste bericht is als gast geplaatst, dus die kun je zelf niet aanpassen. Moet ik het doen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Christine,

Kijk ook hier.
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=130&i=7068&t=7068

Ik ken de Nederlandse regelgeving niet maar het lijkt mij afgeleid van deze link dat je dit bij de gemeente dient na te vragen.

Ik weet ook dat enige tijd (jaren?) terug in Nederland een veroordeling was voor een oude man die hanen en kippen hield.
Ik herinner mij de details niet meer, maar het was een (voor mij) grappig verhaal.
Dit is de gekleurde, niet juridische versie ....
Die oude man, vondt dat mensen maar hanen en hun geluid s'morgens als normaal leefgeluid dienden te zien.
Werd veroordeeld of aangemaand deze te verwijderen.
Weigerde die zelf te verwijderen (die stadslui maar gek vindend).
De hanen werden uiteindelijk opgepikt/verwijderd door ambtenaren.
De oude man lachte in zijn vuistje, wetende dat die ambtenaren (stadslui) de jonge hanen niet van zijn kippen konden onderscheiden (alleen de volwassene met hanekam), deze dus niet meenamen, wetende dat enkele maanden later deze hanen terug volwassen zouden zijn en alles terug bij het oude. En hij zelf deed niets fout of kon niets verweten worden, aangezien de verantwoordelijke ambetenaren zelf de boel geregeld hadden.

Dus er is blijkbaar of mogelijk iets tegen te doen.
De gemeente kan je dit waarschijnlijk vertellen.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk verhaal Eric, maar goed dat ik in een dorp ben opgegroeid! Very Happy

De inleiding van het oorspronkelijke persbericht (PDF) luidt:
Quote:
Overlast van hinderlijke dieren kan aangepakt worden
Het college van B&W van de gemeente Culemborg wil de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) zo aanvullen, dat het mogelijk wordt tegen individuele bewoners op te treden waarvan de dieren overlast veroorzaken. Het gaat dan bijvoorbeeld om kraaiende hanen of blaffende honden. Het college stelt voor een nieuw lid aan het bestaande APV artikel (2.4.20) toe te voegen. Het nieuwe lid luidt: “Het is verboden in of nabij woningen dieren te houden, op een dusdanige wijze dat dit voor de omgeving en/of omwonenden hinderlijk of schadelijk is”. De Culemborgse gemeenteraad moet nog instemmen met de voorgestelde aanvulling.

Maar wat Eric zegt: Navragen bij de gemeente!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 10:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, en dit bericht meenemen.
Sommige ambtenaren zeggen graag dat iets niet kan, scheelt werk. Laatst hier nog meegemaakt bij een kennis van me die ook horendol werd van de beesten van z'n buren.
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Ja, en dit bericht meenemen.
Sommige ambtenaren zeggen graag dat iets niet kan, scheelt werk. Laatst hier nog meegemaakt bij een kennis van me die ook horendol werd van de beesten van z'n buren.
Very Happy


Ah, praktijkgeval! Laat je ons ook weten hoe je kennis gevaren is bij de authoriteiten? En wat voor beesten het betrof? Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het was iets met buren die er een menagerie op na houden in hun tuin.
Mijn kennis heeft daar last van en heeft erover gepraat, maar de dierenliefhebber vond dat hij ook wel eens last had van bezoekers van het cafe van de kennis (een halve kilometer verderop).
Dus is hij naar de gemeente gegaan, waar ze doen of hun neus bloedt. Hij belde mij op om te vragen of ik een doomsday device wilde maken dat geluid afstraalt waarmee hij die beesten hun bek kan laten houden Smile.
Als dierenliefhebber heb ik hem aangeraden om eerst nog eens naar de gemeente te gaan, en ik heb hem gewezen op deze sites.
Hij laat het wel uit z'n hoofd om mij met ambtenaren te confronteren.....

Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Christine
Gebruiker


Sinds: 10-4-2007
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2007 9:39 am    Onderwerp: Om het huis Reageer met quote

Ik heb al brochures besteld, en verheug me daarop om ze te lezen.

Heel erg bedankt!!!!!

Groeten

Christine Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2007 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ten aanzien van hanen en hun gekraai. Het kan nooit eens kwaad bij de andere kant mee te lezen, zeker als direct aanspreken van de buurman een te grote drempel vormt [linkje]...

Leer je toch weer mooi van wat buurman beweegt een haan te nemen!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch2
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 7:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dierengeluiden die overlast opleveren hoef je geenszins te accepteren.

Denk aan aanhoudend geblaf van honden. Vanuit mijn studietijd weet ik nog dat vroeg hanengekraai in een woonwijk ook niet getolereerd wordt.

Raadpleeg ook zeker de algemene plaatselijke verordening van de gemeente. Hier kunnen ook specifieke regels staan over geluid geproduceerd door dieren.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.