Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluid die mijn vogels produceren dempen voor de onderburen.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hacatta
Gast





BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2017 2:54 pm    Onderwerp: Geluid die mijn vogels produceren dempen voor de onderburen. Reageer met quote

Hallo allemaal,

Sinds begin dit jaar woon ik eindelijk op mijzelf.
Nu is het alleen dat mijn parkieten een stuk meer herrie hier maken dan dat ze dit vroeger deden.
De buren hebben aan gegeven dit te kunnen horen maar dat ze er nog geen last van hebben,maar het is nu steeds vroeger licht dus beginnen ze een stuk vroeger.
Mijn parkieten staan in een kamer waar blijkbaar de buren onder slapen,ik zou ze kunnen omruilen met mijn slaapkamer maar daar slaapt weer hun kind van 4.
In de woon kamer in geen optie wegens anderen dieren.
Ik wil absoluut geen overlast geven,maar ik wil mijn parkieten ook niet kwijt.

Nu wil ik graag het geluid voor de buren dempen,maar ik weet niet helemaal hoe ik dit kan doen.
Het betreft een huur woning met zover ik weet een betonnen vloer.
Hun kamer is redelijk kaal dus het galmt nu ook nog wat.
De muren zijn geschilderd en alleen hun kooien ,1 kast met manden en de gordijnen zijn aanwezig.
Het lijkt me dat iets aan de muren te hangen dat wat geluid absorbeert al iets kan helpen,tips wat ik hiervoor kan gebruiken zijn welkom!.
Maar vooral hoop ik iets te kunnen doen aan de vloer,nu ligt er een ondervloer met vinyl.

Wat zou ik kunnen doen?liefst zou ik het door een bedrijf willen laten doen aangezien ik 2 linker handen heb.

Alvast bedankt!
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2017 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het zwevende dekvloer gezien bij wesselinkisolatie,zou dit helpen?
Als ik het goed snap zou dit dus kunnen zonder de vloer te moeten openbreken?
Naar boven
Hacatta
Gast





BerichtGeplaatst: Za Apr 29, 2017 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand die hier antwoord op heeft?
Ik zit goed met mijn maag in de knoop over dit.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2017 3:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me toch lastig voorstellen dat een betonvloer een te geringe demping geeft voor het hoogfrequente gekwetter van vogels en vermoed daarom vooral geluidslekken, wellicht door aanstraling van leidingkokers, kozijnen of iets dergelijks.

Je zou toch eens van kamer kunnen wisselen met je parkieten en bezien of de hinder ook naar de onderliggende kinderkamer blijft optreden.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2017 4:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet (helaas uit ervaring) dat sommige soorten parkieten >115 dB@2000-3000 Hz/1 m kunnen produceren. Dat was trommelvliesverscheurend als je nietsvermoedend langs dat hok (in de tuin) liep en het was stratenver hoorbaar.
En beton kan bij dat soort frequenties aardig resonant zijn.
Bij Stage Accompany hadden ze een testhok op de verdieping; die verdieping kon met een gigantisch gewicht worden belast dus dat moet een flinke laag beton zijn geweest. Als ze bandtweeters testten op 140 dB stond die hele vloer te resoneren. (Het testhok was niet van die vloer ontkoppeld).
Dus ik vind dit nogal moeilijk om er iets algemeens over te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2017 4:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Dus ik vind dit nogal moeilijk om er iets algemeens over te zeggen.

Daarom eerst eens kijken of het in de andere kamer ook optreedt. Onderwerp-starter weet niet eens zéker of de woningscheidende vloer beton is...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hacatta
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2017 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry dat het een tijdje geduurd heeft voor ik antwoord.
Ik heb met de buren een gesprek gehad en ze geven aan geen overlast te ondervinden.
Hier ben ik natuurlijk erg blij mee maar het zit me nog steeds niet lekker dat ze de vogels toch redelijk goed kunnen horen.
Hoewel ze er nu geen punt van maken zou dit in de toekomst wel kunnen of natuurlijk de nieuwe bewoners met de tijd.

Ik heb geen gras parkieten maar pyrrhura's,die kwetteren niet echt,en ze zijn redelijk stil op dus een paar momenten in de dag na.

Op een andere kamer zetten is geen optie,dan heb ik juist meer buren die ze kunnen horen.
Er lopen leidingen door de kamer,maar ik denk niet dat deze naar de buren lopen.
Ook zit er een rooster in het raam die ik dicht houw.
Ik heb ondertussen een kast met stoffen manden in de kamer geplaatst en een groot hoogpolig vloerkleed dat een groot oppervlakte vult.
Hiermee is de galm gelukkig weg.

Ook heb ik de bedrijf gemaild die waarvan ik de link eerder geplaatst heb en hoop ik dat ze me volgende week terug bellen om te kijken wat de opties zijn.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.